Čtyři filmy a šest televizních snímků musí shlédnou porota 41. ročníku ětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana, který v úterý 13. října začal v Ostrově. V „dospělácké“ porotě zasedli režisérka Jitka Němcová, herec, dramaturg a pedagog Milan Šimáček, Radim Wolák, který se zabývá mediální výchovou a herci Bára Štěpánová a Erik Pardus.

„K dětským filmům a pohádkám mám výsostně kladný vztah,“ řekl Erik Pardus. Do Ostrova se jako člen poroty rád vrací i proto, že zde v roce 1969 jako dvanáctiletý získal Zlatého dudka za roli ve snímku Mlčení mužů. „Je to nostalgická vzpomínka na mé dětské účinkování ve filmu,“ prozradil Pardus. „Když dnes hodnotím filmy pro děti a vidím možná nastávající hvězdy, trochu jim závidím. Zjišťuji, že mají úplně stejné pocity, jako jsem měl kdysi já. Hrdost, trochu pýchy…“ doplnil herec.

Na tvorbu pro děti nezanevřel Erik Pardus ani v současnosti. „Jako je Josef Dvořák Pražský vodník, tak jsem já Brněnský čert. Čerta jsem hrál už v pěti pohádkách. Vté poslední, Český Honza, která by se v Ostrově měla představit příští rok, se jmenuje Kleofáš,“ dodal.

To Bára Štěpánová nepatří mezi nadšené obdivovatele pohádek. „Práci v pototě ovšem beru zodpovědně. Většinu soutěžních snímků jsme viděli už den před začátkem festivalu. Mám ale jeden zásadní problém. Snímky by prý měly vychovávat. A s tím já nesouhlasím. Pro mě je důležité, když film vzbudí v dětských divácích emoce. Ať už je to radost nebo dojetí. A jeden takový letošní festival nabízí,“ řekla herečka.

I Bára Štěpánová si z ostrovského festivalu už odnesla cenu. „Bylo to za roli ve filmu Nevěsta pro Paddyho. Pak jsem měla ještě krásnou zápornou roli v pohádce Prsten krále řeky,“ přiblížila své účinkování ve filmech pro děti v posledních letech.

Na otázku, jaký ze snímků je zaujal, Bára štěpánová odpověděla: „Moc se mi líbil film Kdopak by se vlka bál. Také Erik Pardus má mezi soutěžními snímky svého favorita. „Titul ale zatím neprozradím. Mrzí mě ale, že tvorba pro děti je v posledních letech řekněme průměrná. Připadá mi, jako by to byla okajová forma kinematografie. Když prostě zbydou peníze, natočí se pohádka. A v nich je podle mého málo poetiky, málo poezie, zato hodně akce a militantismu,“ svěřil se Pardus se svým názorem na současnou tvorbu pro děti.