Jeho program slibuje zajímavý kulturní zážitek, a to nejenom proto, že v něm zazní hudba k baletu Romeo a Julie Sergeje Prokofjeva, Stravinského Pták Ohnivák a vrcholem večera bude Dvořákova „Novosvětská“, která měla v roce 1894 právě v Karlových Varech svou kontinentální premiéru.

Zajímaví budou především mladí umělci, kteří se během večera vystřídají u dirigentského pultu Karlovarského symfonického orchestru. Bude to šestice dirigentů, kteří se v Karlových Varech účastní po dobu tohoto týdne mezinárodních interpretačních kurzů švýcarského dirigenta a profesora Vysoké hudební školy v Curychu Johannese Schlaefliho.

Do vřídelního města se absolventi kurzů sjeli ze všech světových stran, a kdyby spolu měli hovořit každý svou mateřštinou, nerozuměli by si žádný s žádným. S taktovkou v ruce se zítra večer karlovarské kulturní veřejnosti představí tři ženy – Polka Agata Mazurkiewicz, Řekyně Zoi Tsokanou a Olivera Barac ze Srbska, a tři muži – Ital Fabio Cerroni, Ling Kiong Quek ze Singapuru a Američan Chris Kim.

Na otázku, do jaké míry je pro orchestr obtížné muset se během jednoho večera podřídit interpretačním představám šesti různých dirigentů, odpovídá ředitel KSO Alois Ježek bez zaváhání: „Profesionální zručnost a vysoká interpretační úroveň hráčů orchestru žádné problémy nepřipouští.“

A jak bude koncert probíhat? Bude snad každou větu Novosvětské řídit jiný dirigent? „Skutečně je to tak, každou část koncertu opravdu řídí někdo jiný. Všichni jsou přitom přítomni celému koncertu, sedí v první řadě a postupně se střídají u dirigentského pultu. Koncert obvykle končí pod taktovkou profesora Schlaefliho,“ vysvětluje Alois Ježek.