Přistoupímeli na to, že vestibul mezinárodního hotelu je veřejným prostorem stejně jako třeba městský park (a proč by nebyl!), tak k takové události došlo v pondělí navečer ve vstupním prostoru lázeňského hotelu Imperial. Na oči nejširší veřejnosti se tu dostala monumentální plastika „Večer“, kterou v roce 1955 vytvořil v bronzu Břetislav Benda.

Komu při odhalení „Večera“ přišlo, že tu sochu odněkud dobře zná, měl pravdu. Stávala totiž tři desítky let ve vestibulu karlovarské Galerie umění, která ji zakoupila koncem 50. let jako nejlepší z děl vystavených zde na retrospektivní výstavě Břetislava Bendy. Začátkem 90. let ale byla uklizena do depozitáře, kde čekala až do letoška, kdy ji galerie nabídla jako dlouhodobou zápůjčku Imperialu.

Autor „Večera“ Břetislav Benda, rodák z Líšnice u Milevska (*1897), patřil k nejvýznamnějším českým sochařům první poloviny minulého století.

Po absolvování kamenosochařské školy v Hořicích byl v roce 1915 přijat ke studiu u J. V. Myslbeka na Akademii výtvarných umění, kterou dokončil poté, co se v roce 1918 vrátil z fronty, u profesora Jana Štursy. Už v roce 1923 byl, rok po absolutoriu na AVU, přijat za člena SVÚ Mánes a do roku 1983, kdy zemřel, uspořádal jen v Československu tři desítky samostatných výstav.

Od roku 1925 vystavoval i v zahraničí, m.j. ve Vídni, Paříži, Benátkách, Cardiffu či Essenu, na Mezinárodní výstavě výtvarného umění v Paříži získal v roce 1925 zlatou a stříbrnou medaili. Během svého dlouhého a plodného života vytvořil více než 110 monumentálních soch v životní či nadživotní velikosti, kolem sta portrétů a nespočet komorních plastik.

V pondělí odhalený „Večer“ je v Karlových Varech už druhou sochou Břetislava Bendy ve veřejném prostoru, tou první je „Dívka se džbánem“ na fontáně před Alžbětinými lázněmi.