"Asi před pěti lety jsem začal psát s mou matkou Heidi Schwochowou scénáře k mým filmům,“ řekl Christian Schwochow, režisér německého soutěžního filmu Neviditelná.
„K Neviditelné nás inspirovala mladá herečka, která přišla po představení domů a podřezala si žíly. Výsledkem však byl příběh mladé herečky, která v herecké škole propadla, ale přesto si ji vybral významný divadelní režisér, aby zahrála hlavní roli ve studentském divadelním představení.

Postupoval jste při castingu stejně jako režisér ve vašem filmu?
Ne. V Německu, Rakousku a Švýcarsku je asi 20 státních hereckých škol a ty jsem všechny objel. Vybral jsem několik protagonistů, ale hlavní roli jsem stále neměl obsazenou. Až jsem jednou zašel na film Po svatbě a hned jsem měl pocit, že mám vyhráno, když jsem uviděl Stine Fischer Christensenovou, která v něm hrála. Jen měla jazykové problémy, ale doučila se dobře německy.

Ptala jste se také, jako ve filmu: Proč jsi mě obsadil?
Stine Fischer Christensenová: Mockrát! Nejdříve jsem si myslela, že je to jen vtip. Ale když jsem dostala scénář a začala se v něm prokousávat ke konci – dalo mi to hodně práce, slovníky nezahálely – uvěřila jsem. Scénář se mi líbil. Hned jsem se proto pustila do učení němčiny.

Točíte jen filmy, nebo hrajete i v divadle?
Pracuji v divadle. Musím říci, že divadelní herečka prožívá svou roli intenzivněji. Hraje ji mnohokrát, kdežto ve filmu může na každou scénu hned po dotočení zapomenout. V divadle se naopak snažím nepřehrávat a hlavně hledat v roli něco nového, co by ji osvěžilo, aby nebyla stále stejná.

Eva Hanyková