Ze čtyř na pět zaměstnanců se zvýší počet pracovníků oddělení památkové péče karlovarského magistrátu. Toto personální opatření si vyžádal nárůst správních řízení a pracovních povinností. „Žádali jsme o dva zaměstnance, dostali jsme jednoho. Ale jsme rádi, pracovní tempo je už téměř neúnosné,“ uvedl Miloš Hladký, šéf karlovarských památkářů.

Podle něj musejí památkáři během dvou dnů zpracovat jeden spis a toto tempo je velmi náročné. „Zatímco v jiných městech připadá na jednoho úředníka 26 žádostí, u nás je to 135 ,“ dodal Miloš Hladký. Do kompetence karlovarských památkářů totiž spadá třináct památkově chráněných území, krajinné zóny, městská památková zóna i archeologická rezervace.

„V Karlových Varech tak v průměru na jednoho památkáře připadla ročně více než stovka vedených správních řízení, zatímco ve srovnatelných městech je tento počet zhruba poloviční,“ vysvětlil mluvčí radnice Jakub Kaválek. Ten dodal, že posílením pracovníků památkového oddělení se nenavyšuje počet úředníků magistrátu, protože toto místo magistrát ušetřil v rámci jiné agendy.