Na první pohled nesourodá kombinace slov, ale pravda je taková, že pouze TAK neboli Těleso Angažovaných Knihovníků v sestavě Vladimír Kalný, Táňa Pačisková, Michaela Čápová a Kamila Nováčková dokázalo ze světoznámé tragédie udělat komedii, která vás přiměje smíchy brečet.

Pro bohulibý účel se představili spolu s Divadelním studiem D3, byli součástí úvodního představení nové sezony, a stali se tak jedněmi z těch, kteří Hrají o život v rámci stejnojmenného nadačního fondu.

TAK použili překlad do hanáčtiny od Pavla Tatina, který dal Shakespearovi nový rozměr.

TAK svým počinem jednoznačně dokázali, že se Shakespeare dá dělat jinak, jeho text radikální zásah snese a stále funguje.

Bourají zažité dogma, že text Williama Shakespeara se musí dělat tradičně. Jsou jako Konstantin Stanislavský, který Čechovovy komedie režíroval jako psychologické drama, oni zase tragédii podali jako nepřekonatelnou komedii plnou vtipu, recese a lehké vulgarity, která rozhodně neurazí. Navíc se potvrzuje staré dobré pravidlo, že v jednoduchosti je krása.

Tři ženy a jeden muž si sedli před diváky, vyzbrojeni jen cedulkami se jmény postavy, s exhibicí sobě vlastní. Vše dali všanc a uspěli na poli amatérského divadla a scénického čtení.

Myslím si, že tento počin se stal nejlepším možným začátkem sezony v Husovce.

Pokud nejste vysloveně útlocitná povaha, nebo puritán, tak se od srdce zasmějete.

Jen angažované knihovnice a knihovník dokázali ze srdceryvné scény v hrobce udělat prvotřídní podívanou, kdy se popadáte za břicho smíchy. Ukazuje se totiž, že i smrt může být komická. Z příběhu o smrtelném sváru a nešťastné lásce se stala možná fraška, ale to rozhodně neznamená, že by to bylo něco špatného, Naopak, nabídli nám nový pohled na klasický text.

Kombinaci vtipu a nadbíhání Romea Julii doprovodily tóny pobíhající po strunách houslí, které měl ve své režii mladý a talentovaný houslista Vítězslav Adamec.