Poslední červencovou sobotu se na trati z Bečova nad Teplou směrem na Krásno uskutečnil další podnik Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Velmi rychlá trať měřila pět tisíc metrů a překonávalo se převýšení 160 metrů. Absolutně nejrychleji zvládl nástrahy tratě ve dvou rozjížďkách Eduard Patera na Subaru Impreza.

Náročnost tratě zvyšovaly zvlněné a uskákané partie. Z bezpečnostních důvodů byl na trati zřízen jeden retardér a nejeden jezdec se vyjádřil, že by trať snesla ještě klidně retardéry dva.

Všech devadesát závodníků a jejich týmy našli dostatečně prostorné zázemí v depu za cílem na letišti v Krásně. Délka tratě spolu s nutností otvírat trať pro civilní provoz mezi jednotlivými závodními jízdami způsobovala delší prostoje mezi jednotlivými rozjížďkami. Ale v okamžiku, kdy byla závodní jízda odstartována, už vše běželo jako po drátkách. Drobná zdržení kvůli kolizím nenarušila podstatně průběh závodu a v pět hodin odpoledne už byl i poslední startující v cíli.

Trénink hned na začátku opepřila havárií juniorka Dominika Benešová, u níž obrovskou chuť závodit zatím nedrží při zemi zkušenosti, a tentokrát to tedy skončilo ránou a nepojízdnou „peugeotkou“.

To Ivo Král po kontaktu se svodidly dokázal dostat svého golfa do cíle, za pomoci mechanika Honzy Kočiše opravit, nastoupit do druhé jízdy a nakonec zvítězit. To další kontaktér svodidel Petr Balík už takové štěstí neměl a skončil na odtahovce.

Velmi nemilá věc se stala Tomáši Hankovi. Na rozpálený výfuk se mu dostal olej a vůz začal hořet plamenem. Ve vší smůle měl Tomáš štěstí, že přítomní hasiči nezaváhali a pohotovým zásahem oheň uhasili. Což je další důkaz o bezpečnostním zajištění závodů. Hasiči zachránili Tomáše a jeho auto před totální škodou. Asi se v depu nenašel nikdo, kdo by Tomáše upřímně nelitoval.

Závodní jízdy pak nabídly divákům napínavou podívanou. Zvlášť musel všechny zaujmout letos nebývale těsný souboj na předních místech nejsilnější třídy, kde nakonec šťastnému vítězi Edovi Paterovi byli vyrovnanými soupeři Vladimír Liška, Zdeněk Kožmín, Jiří Jírovec a Jan Vávra.

Závody tedy proběhly bez zranění. Pořadatelé na trati zvládli velké množství diváků bez komplikací a vyhrocených situací. „U paní starostky Bečova mají naše závody velkou podporu, přes počáteční obavy se i z dopravních policistů na místě vyklubali oktanoví nadšenci, takže doufáme, že se příští rok do Bečova náš seriál vrátí, a možná na dvoudenní závod,“ poznamenal po závodech jeden z organizátorů Jarda Malík.

V poslední době se během závodu rallye stalo několik vážných nehod, při kterých zemřelo několik diváků. Ta poslední se udála právě při závodech do vrchu, a to 15. května v Berouně, kdy čtrnáctiletá dívka byla příliš blízko u tratě.

„Diváci si musí uvědomit, že auta i jezdci jedou nadoraz a nehoda se může stát,“ poznamenal zkušený harcovník Miroslav Pažout. Trať je ohraničena bezpečnostními páskami, které vyznačují bezpečné a nebezpečné zóny. „Je to jednoduché. Diváci prostě musí být za páskami. I když to ne všichni dodrželi, tak se naštěstí nic nestalo,“ připojil hlavní organizátor a absolutní vítěz Eduard Patera.

České mistrovství ZAV – 7. závod, výsledky závodu do vrchu Bečov – Krásno

Absolutní pořadí

1. Patera Ed (Subaru Impreza WRC98) třída E1+2000 04:53,3 92, 2. Vávra Jan (Škoda Fabia TDI) třída E1+2000 04:54,7 84, 3. Jírovec Jiří (Nissan GTR) třída E1+2000 04:55,6 76, 4. Kožmín Zdeněk (Mitsubishi Lancer EVO IX) třída E1+2000 04:58,3 69, 5. Kvasnička Jan (Mitsubishi) třída SE+2000 05:00,4 85, 6. Liška Vladimír (BMW M3) třída E1+2000 05:00,7 61, 7. Mužík Petr (Renault Clio) třída E1-2000 05:05,7 87, 8. Hák Jiří (Mitsubishi Lancer EVO IX) SE+2000 05:07,8 71, 9. Lev Martin (Subaru STI) třída SE+2000 05:09,5 57, 10. Charvát Hynek (Nissan Sunny) třída E1-2000 05:11,6 75.

Pořadí ve třídách

Třída SE-1400
1. Suk Vlastimil (Suzuki Swift) 02:54,1, 02:51,9, 05:46,0, 20.
2. Mészáros Jakub (Suzuki Swift) 02:54,8, 02:53,6, 05:48,5, 15.
3. Mészáros Tomáš (Suzuki Swift) 02:55,9, 02:55,7, 05:51,5, 12.

Třída SE-1600
1. Široký Antonín (Peugeot 106) 02:45,2, 02:45,7, 05:30,9, 20.
2. Pribula Mojmír (Honda Civic) 02:48,6, 02:45,6, 05:34,2, 15.
3. Kouřimský František (Peugeot 106) 02:47,6, 02:47,4, 05:35,0, 12.

Třída SE-2000
1. Slováček Michal (Nissan Sunny GTI) 02:39,5, 02:40,1, 05:19,6, 20.
2. Klokočka Ladislav (Alfa Romeo 147) 02:41,2, 02:41,0, 05:22,3, 15.
3. Hovorka Roman 02:42,7, 02:41,1, 05:23,8, 12.

Třida SE+2000
1. Kvasnička Jan (Mitsubishi) 02:30,0, 02:30,4, 05:00,4, 20.
2. Hák Jiří (Mitsubishi Lancer EVO IX) 02:33,9, 02:34,0, 05:07,8, 15.
3. Lev Martin (Subaru STI) 02:35,2, 02:34,3, 05:09,5, 12.

Třída E1-1400
1. Mach Radim (Suzuki Swift) 02:43,3, 02:41,6, 05:24,9, 20.
2. Holeček Jan (Škoda Favorit) 02:44,6, 02:42,9, 05:27,4, 15.
3. Andruchovič Milan (Škoda 1000MB) 02:46,5, 02:45,3, 05:31,8, 12.

Třída E1-1600
1. Novotný Vítek (Škoda Felicie Pick-Up) 02:45,5, 02:44,7, 05:30,2, 15.
2. Plešek Brian (Citroen Saxo) 03:02,0, 03:02,4, 06:04,4, 10.

Třída E1-2000
1. Mužík Petr (Renault Clio) 02:34,0, 02:31,8, 05:05,7, 20.
2. Charvát Hynek (Nissan Sunny) 02:36,9, 02:34,6, 05:11,6, 15.
3. Mašek Miroslav (Škoda Fabia TDI) 02:37,7, 02:36,6, 05:14,3, 12.

Třída E1+2000
1. Patera Ed (Subaru Impreza WRC98) 02:27,7, 02:25,6, 04:53,3, 20.
2. Vávra Jan (Škoda Fabia TDI) 02:27,5, 02:27,2, 04:54,7, 15.
3. Jírovec Jiří (Nissan GTR) 02:27,7, 02:27,8, 04:55,6, 12.

Třída H-2000
1. Král Ivo (VW Golf) 02:40,6, 02:45,0, 05:25,6, 20.
2. Slezák Martin (BMW 2002) 02:50,0, 02:47,4, 05:37,5, 15.
3. Šarocha Jiří (BMW 2002TI) 02:49,4, 02:50,4, 05:39,8, 12.

Třída H+2000
1. Lorenz Ondřej (Audi Qatro) 02:51,3, 02:48,0, 05:39,3, 20.
2. Rejka Jaroslav (Jaguar XJS) 02:50,4, 02:50,4, 05:40,8, 15.
3. Urbánek Stanislav (Ford Capri) 02:55,1, 02:51,1, 05:46,2, 12.

Třída H-1300
1. Beneš Jiří (Mini Cooper) 03:00,1, 02:58,4, 05:58,5, 20.
2. Vosmek Jaroslav (Škoda 130LR/H) 02:59,4, 03:03,1, 06:02,5, 15.
3. Stočes Josef (Š 100) 03:11,2, 03:07,3, 06:18,5, 12.

Třída H-1600
1. Maier Pavel (Ford Escort) 02:54,3, 02:53,0, 05:47,3, 20.
2. Šenk Mirek (Lada VFTS) 03:08,3, 03:06,1, 06:14,3, 15.
3. Servusová Hedvika (Honda CRX) 03:08,9, 03:11,0, 06:19,9, 12.

(Legenda: Jméno, auto, 1. jízda, 2. jízda, součet, body do mistrovství ZAV.)