Na postup do dalšího kola si tedy ještě musí počkat minimálně do další zastávky Red Bull Air Race v anglickém Ascotu, která bude na programu tento víkend, tedy 13. a 14. srpna.

Ke čtvrtému závodu Red Bull Air Race do Budapešti jste odjížděli s cílem postoupit mezi osm nejlepších. Nebylo toto přání moc odvážné?
Možná bylo, ale před závodem v Ascotu máme cíl stejný. Již podruhé v řadě se neletěla kvalifikace, což je náš hlavní handicap. V Budapešti jsme stejně jako v japonské Čibě šli na Matthiase Dolderera a to není ideální soupeř. Ale pevně věřím, že pokud vydrží počasí a kvalifikace v Ascotu se poletí, máme určitě šanci.

Právě nevlídné počasí v Budapešti zrušilo kvalifikaci. Promítl se tento moment do vaší strategie?
Změn bylo velké množství a vše bylo jinak, než jsme plánovali. Navíc jsem špatně nastavil motor, měl jsem tedy nastavenou příliš bohatou směs a letadlo neletělo tak, jak jsme chtěli.

Do závodu jste tedy naskočil po zrušené kvalifikaci v prvním kole proti lídru Matthiasovi Doldererovi, kterého jste jako v japonské Čibě neporazil, co tomu chybělo?
Nebyly tam žádné velké chyby, jen jeden "incorrect level". Tato penalizace nás stála postup. Jinak bychom postoupili, ale to jsou kdyby, kdyby. Nechci se na nic vymlouvat, další závod je před námi a já jsem již myšlenkami v Ascotu.

Na čem jste zapracovali během přestávky?
Rozhodli jsme se udělat kompletní výměnu avioniky a telemetrie, neboť jsme měli volné tři týdny, které jsou mezi závody poměrně vzácnou příležitostí. Vylepšili jsme chlazení letounu, výhled z pilotní kabiny a další drobnosti. Žádná z těchto úprav ovšem letoun nezrychlí.

V čem je specifická trasa v Ascotu? Na co si budete dávat pozor a jaký výsledek by si váš Team Spielberg přál?
Trať v Ascotu je velmi zajímavá, loni jsem zde ještě jako Challenger vyhrál, mám tedy na tento závod pozitivní vzpomínky. Je zde hodně stromů, v některých momentech se vám na chvíli pylon třeba úplně ztratí v lese a musíte počkat zlomek vteřiny, než se zase objeví. Předpověď je velmi pozitivní, pevně tedy věřím, že absolvujeme plnohodnotný závod. A cíl? Zaletět dobrý čas a postoupit ideálně mezi osm nejlepších.