Skoro rok je již v provozu Call centrum služeb zaměstnanosti.

Odpoloviny loňského června operátoři odpovídají na telefonické a e-mailové dotazy, které se dotýkají služeb zaměstnanosti. Odzahájení provozu využilo služeb call centra kolem 10 tisíc klientů, přitom jenom od ledna do dubna letošního roku to bylo zhruba 5 700 lidí. „Nárůst dotazů je evidentní.

Stále více lidí o call centru ví a využívá jej,“ řekl Zbislav Morávek, vedoucí oddělení zprostředkování Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Přibližně třetina dotazů je v současnosti prostřednictvím e-mailů: „Preferujeme klientský přístup. I když odpověď na dotaz není v naší kompetenci, snažíme se klienta nasměrovat na správnou instituci nebo zdroj informací,“ dodal Morávek. Jedná se hlavně o dotazy pracovně–právní, které call centrum nevyřizuje, ale operátoři klientovi poradí, kamse s dotazem obrátit.

Stačí telefon

Klienty centra jsou jak zaměstnavatelé, tak především ti, kteří byli, jsou nebo budou v zaměstnaneckém poměru, a potřebují poradit. Call centrumje k dispozici v případě, kdy potřebujete radu při zprostředkování zaměstnání, evidenci na úřadu práce, při vyplácení podpory v nezaměstnanosti nebo rekvalifikaci. K dispozici jsou také informace z oblasti trhu práce či aktivní politiky zaměstnanosti. Co je hlavní výhodou call centra? Zájemci o informace už nemusejí osobně navštívit úřad práce. Stačí vytočit telefonní číslo 844 844 803 nebo napsat e-mail na adresu: callcentrum@mpsv.cz nebo kontaktni.centrum@mpsv.cz.

Pracovníků call centra se lze zeptat v případě pochybností třeba na to, jak postupovat při evidenci uchazeče na úřadu práce, jak se vypočítává podpora v nezaměstnanosti nebo na informace o rekvalifikaci o volných pracovních místech či práci v zahraničí.Ve směnnémprovozu vyřizuje dotazy klientů celkem 14 pracovníků, z toho 12 operátorů. „Na telefonické i e–mailové dotazy se snažíme odpovědět okamžitě. Uněkterých e-mailových dotazů se stává, že je nutná konzultace, pak žádost o informaci postupujeme na ministerstvo. Navětšinu dotazů se odpoví do půl hodiny,“ vysvětluje Oldřiška Němcová.

Informace Provozní doba: Od pondělí do pátku: 8–20 hod. Telefon: +420-844 844 803 Za hovor z pevné sítě zaplatí volající 1,53 Kč/min. vč. DPH. Cena hovoru z mobilní sítě činí 4,50 Kč/min. vč. DPH. e-mail: callcentrum@mpsv.cz www.mpsv.cz