„S výjimkou posledního čtvrtletí jsme se potýkali s nedostatkem zakázek, a to nejen v důsledku omezení poptávky z Ruska, ale i kvůli celkovému snížení objednávek na dodávky porcelánového zboží od zákazníků napříč všemi odbytovými teritorii. Aby byl zajištěn chod firmy a zaměstnanost, musely se zejména na přelomu druhého a třetího čtvrtletí vyrábět zakázky s nižším ekonomickým efektem," hodnotí výsledky loňského roku generální ředitel společnosti Vlastimil Argman.

Přestože se v posledním kalendářním čtvrtletí odbytová situace normalizovala, nepodařilo se úplně eliminovat ztráty z předcházejících období a hospodářský výsledek skupiny vykázal v celoročních hodnotách mírnou ztrátu. „Ani letos není situace jednoduchá, ale děláme vše pro to, aby byl výsledek lepší než loni. Na rok 2016 máme zpracovaný plán v objemu tržeb za zboží a služby ve výši 471 milionů korun, což je o devět procent více, než byl plán pro rok 2015," poznamenal Argman.

Porcelánka využívá všech možností, jak oslovit zákazníky. Láká je například na unikátní návštěvnický okruh spojený s porcelánovou školičkou pro nejmenší. Jen letos v březnu ji navštívilo kolem tisícovky školáků. Tradicí se už staly Porcelánové slavnosti, které se konají vždy na jaře a na podzim. Ty jarní se konaly o víkendu u karlovarského Grandhotelu Pupp a zájem veřejnosti byl obrovský.