„Bývalá vzorkovna neodpovídala potřebám. Hlavně v ní nebylo možné prezentovat zastoupení všech značek a zákazník tak neměl možnost dokonalého porovnání. Teď máme k dispozici velkou plochu a nechybí ani místo k obchodním jednáním," uvedl ředitel dvorské porcelánky Pavel Janák.

Novou vzorkovnu porcelánky si mohli jako první prohlédnout obchodní partneři společnosti G. Benedikt. Přijeli na už tradiční setkání se zástupci firmy, které se koná přibližně jednou za dva roky.

„Je to vlastně taková obchodní i společenská záležitost. Její tradici jsme založili v roce 2009 a od té doby v ní pokračujeme. Kromě návštěvy porcelánky nechybí ani prohlídka dalších proslulých karlovarských továren. Například sklárny Moser nebo Becherovky," uvedla marketingová a obchodní ředitelka Ivana Záškodová.

Neformální setkávání s obchodními partnery je pro porcelánku důležité. Přestože je to spíše společensky laděná akce, vždy se najde chvíle na debaty o byznysu. „Potkáváme se sice na různých veletrzích, ale tam to bývá dost hektické," podotkla Záškodová.

V minulosti si hosté prohlédli například novou pec či výrobní linky. Letos to byla vzorkovna. Vznikla na místě, kde byl dříve výrobní provoz a poté skladovací prostory. Toho využili i architekti ze studia Olgoj Chorchoj. „Ideou bylo dokonale vyčistit daný prostor a dosáhnout co největší plochy pro expozici. Přitom jsme zachovali industriální podobu místa. Obnažili jsme betonové sloupy i strop. Vznikl tak kontrast mezi porcelánem a daným prostorem," vysvětlil záměr architekt Štěpán Abt.

Přestože je prostor relativně úzký, zajímavým řešením se opticky takříkajíc natáhl a láká k tomu, aby jím návštěvník prošel až na samý konec.

Vybudování vzorkovny je jen jednou z řady investičních počinů společnosti G. Benedikt za uplynulé roky. Miliony korun putovaly do modernizace a automatizace výroby a zejména snížení její energetické náročnosti. „Říkáme, že jsme se krizí, která před několika lety byla, proinvestovali. A úspěšně," konstatoval Janák.

Potvrzují to hospodářské výsledky porcelánky, která v roce 2012 vydělala před zdaněním kolem 14,5 milionu korun a v loňském roce zhruba 29 milionů korun.

Většinu své současné produkce G. Benedikt exportuje, v tuzemsku zůstává kolem 35 procent. „Hlavními trhy jsou Rakousko, Švýcarsko, Skandinávie. Obchodujeme ale i s řadou dalších zemí," dodal ředitel.