Příprava hroznětínského obchvatu začala v podstatě už před sedmi lety, došlo na něj ale teprve letos. Podle starosty Martina Malečka je pro město skutečným požehnáním. „Počet vozidel včetně velkých náklaďáků projíždějících Hroznětínem rok od roku stoupá. Hlavně v odpoledních hodinách provoz kolabuje a přejít hlavní silnici je problém. Přechody pro chodce to příliš neřešily," uvedl starosta.
Obchvat Hroznětína nejenže zklidní provoz ve městě, ale umožní snadnější cestování do Krušných hor a do Německa přes hraniční přechod v Potůčkách. „O obchvatu Hroznětína se vedly debaty a ne všichni se stavbou souhlasili, což byl i případ chebského obchvatu. Modernizace silnic kolem Hroznětína ale považuji jednoznačně za pozitivní a přínosnou akci pro region," podotkl hejtman Josef Novotný.
Na obchvat Hroznětína získal kraj dotaci z Regionálního operačního programu Severozápad. Dotace představuje 85 procent z celkových nákladů, tedy kolem 370 milionů korun. Zbylé náklady ve výši zhruba 65,3 milionu korun budou hrazeny z rozpočtu Karlovarského kraje. Výstavba podkrušnohorského obchvatu se obejde bez uzavírek silnic. Řidiči musí pouze počítat s občasným omezením provozu.
Obchvat odvede dopravu od Ostrova, druhá část odkloní dopravu mezi Karlovými Vary a Potůčky. Součástí projektu je i okružní křižovatka, jedním z nejnáročnějších úseků bude 140 metrů dlouhý most přes železnici.
Lepších komunikací se dočká i Hroznětín. „Opravíme silnici přes město, která přejde do našeho vlastnictví. Podél ní vzniknou chodníky a také cyklostezka," dodal Maleček.
Obchvat Chebu, který je rovněž financovaný z Regionálního operačního programu Severozápad, odvede tranzitní dopravu z centra města. Prosazení této stavby bylo dramatičtější než v případě Hroznětína. Proti stavbě dlouho protestovali obyvatelé čtvrti Háje, kolem které obchvat povede. Podle odpůrců není obchvat nezbytný a průjezd nákladních aut Chebem se měl vyřešit zákazem vjezdu, který by přiměl těžkou dopravu využít severní obchvat Chebu, který směřuje na hraniční přechod Pomezí. S žalobou proti územnímu rozhodnutí ale odpůrci neuspěli.
Mezi větší silniční projekty v Karlovarském kraji patří rovněž modernizace průtahu obcí Loučky na Sokolovsku. Tato stavba začala v květnu a s dokončením se počítá příští rok. Rekonstrukce průtahu bude stát 12,5 milionu korun, tuto komunikaci začali po zpoplatnění silnice R6 využívat řidiči, kteří nemají dálniční známku.
Obchvat vzniká také kolem Sokolova po jeho západní straně. První dvě etapy silnice za celkem 280 milionů korun by mohly být dokončeny ještě v letošním roce. Poslední, třetí se v současnosti připravuje na Ministerstvu financí. Investorem je stát a peníze jsou z fondu na zahlazení následků důlní těžby.