„V textu strategie se sice o R6 mluví, ale v příloze, kde je časový harmonogram jednotlivých staveb, není o R6 ani zmínky. Jde přitom o výhled do roku 2023," řekl Bureš.

Silnice spojující Karlovarský kraj s Prahou je zatím postavená jen z Prahy do Nového Strašecí a z Karlových Varů do Chebu. Mezi těmito místy vede většinou dvouproudová silnice neodpovídající intenzitě dopravy. „Se silnicí R6 se i do budoucna počítá, dokonce podle dlouhodobého plánu by se měla stát dálnicí. Nyní se jen připravují obchvaty Lubence, Hořoviček, Hořesedel a Řevničova. Znovu se spustí majetkoprávní příprava, výkup pozemků," řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Podle něj je ale dostavba dalších úseků závislá na penězích z Evropské unie. „Z národních zdrojů na dostavbu silnice prostředky nejsou," dodal.

Podle ředitele karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Martina Leichtera bylo v rámci Technicko-ekonomické studie R6 posuzováno pět projektových variant pro zajištění možného financování staveb na R6. „Ekonomické hodnocení prokázalo dostatečné přínosy všech posuzovaných variant.

Správa Karlovy Vary předala dne 1. července studii na generální ředitelství ŘSD i na ministerstvo dopravy k dalšímu využití, neboť strategii budoucí výstavby dopravní infrastruktury určuje ministerstvo dopravy včetně sestavování rozpočtu na jednotlivá období," uvedl Leichter.