Taková je představa developerské společnosti Panattoni Europe, která tu už v první polovině roku 2017 začne s demolicemi stávajících objektů a sanací podloží. Projekt Průmyslová zóna Ostrov-sever vznikne na území brownfieldu, tedy nevyužívaném území, a obejde se tak zcela bez záboru zemědělské půdy. Práce na developerském záměru začnou už na jaře 2017 a v roce 2018 by měl zahájit provoz první z investorů. 

„Ostrov nabízí špičkové industriální prostory v blízkosti Německa, s kvalitním dopravním napojením na hlavní silniční tahy. V Karlovarském kraji jsme již pomohli s rozvojem průmyslové zóny v Chebu, ta se stala nejrychleji rostoucím industriálním parkem v republice. Podařilo se nám sem přivést tři významné investory, automobilový komponent BWI Group, logistickou společnost DHL a prodejce Tchibo," uvedl generální ředitel Panattoni Europe pro Česko a Slovensko Pavel Sovička.

Největším lákadlem pro investory tu je možnost vybudovat halu o rozloze až 102 000 metrů čtverečních. V případě potřeby je však možné halu rozdělit a upravit podle potřeb uživatelů. Druhá hala dosáhne rozměru 20 000 metrů čtverečních.

„V rámci areálu se vyčlení rovněž prostor pro cyklostezku, kterou opravíme a předáme městu," dodal Sovička s tím, že ani nedaleké národní kulturní památky Rudá věž smrti se výstavba nedotkne. „Naopak, vznikne tu parkoviště, které budou moci využít i občané, a to i třeba u pietních aktů Konfederace bývalých politických vězňů," dodal ředitel.

Zbavit území ekologické zátěže je zatím odhadováno na částku deseti milionů a výše. Společnost Panattoni Europe momentálně tendruje zhotovitele těchto prací a ve druhé polovině příštího roku by se tu mohlo začít stavět. Momentálně jsou rozjednány smlouvy s prvními třemi zájemci, jací to jsou, zatím nechce vedení uveřejnit. „Vše je ve fázi domluv, ale můžeme prozradit, že se jedná jak o firmy starající se o výrobu, tak i o logistiku," doplnil Sovička.

Průmyslový park se nachází u sjezdu z rychlostní silnice 13/E442, která spojuje Karlovy Vary s Ústeckým krajem.