Stezka vede ze saského Aue přes městečko Oberwildenthal do osady Jelení, skrz Nové Hamry do Nejdku, dále pak přes Novou a Starou Roli a končí v Karlových Varech. Celá měří 60 kilometrů a její obtížnost je velice proměnlivá, obsahuje jak vyhlídkové rovinné úseky, tak i prudká stoupání a ostré sjezdy.

Německá strana aktuálně uvažuje o prodloužení trasy na své straně hranice až do města Chemnitz a v souvislosti s tímto návrhem řeší i s obcemi na české straně určitá vylepšení a změny. Projekt je prozatím ve fázi projednávání a padají návrhy. Do konce roku by mohlo být jasno.

„Část cyklostezky, která vede přes Jelení a Nové Hamry, je pro cyklisty velmi příjemná jak svým povrchem, tak i vybranou trasou, která nevede po frekventovaných úsecích silnic.

Změny by se týkaly spíše další části trasy, mezi Novými Hamry a Nejdkem, u nás by šlo pouze o vylepšení značení, popřípadě o drobné úpravy povrchu," řekl k připravované další etapě projektu Karlova stezka starosta Nových Hamrů Jaroslav Bradáč (SNK) a dodal: „Po prvních měsících provozu je zcela zřejmé, že cyklostezka přivádí do naší obce spoustu cykloturistů z obou stran hranice."

Slova starosty Bradáče potvrdil také provozovatel hotelu Malamut v Nových Hamrech Karel Radl: „Karlovou stezkou k nám proudí denně desítky cyklistů, převážně těch německých. Zaznamenali jsme, že jich s jejím otevřením hodně přibylo a s prázdninami stále přibývá, trasa je oblíbená."

Část Karlovy stezky vedoucí skrz Nejdek a Tisovou je stěžejním bodem jednání českých starostů a zástupců ze saské strany. „Díky dotaci od Karlovarského kraje budeme během letošního podzimu schopni vypracovat studii, kudy by mohla vést lepší trasa, než je ta stávající. Jedná se především o to, aby byla co nejvíc bez hustého silničního provozu, jelikož ve variantu úplně samostatné asfaltové cyklostezky bez aut a provozu zatím bohužel doufat nemůžeme," řekl k projednávaným vylepšením Karlovy cyklostezky starosta Nejdku Lubomír Vítek (SZ).