V příští cykloturistické sezoně by možnost pořídit cestovní doklad na cyklobus už měla fungovat od začátku sezony. Cyklobusů přitom využívá rok od roku více lidí. V roce 2011 jich v Karlovarském kraji přepravily 3863, v loňském roce to už bylo bezmála pět tisíc cyklistů.

„Zajistit provoz cyklobusů přitom není jednoduché, nejsou zařazeny do dotovaného systému základní dopravní obslužnosti," uvedl Zdeněk Suchan, ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary. Právě ta jako jediná v kraji cyklobusy v současnosti provozuje. „Bez řady partnerů a grantů od Karlovarského kraje se neobejdeme. Roční náklady se pohybují kolem jednoho milionu korun, tržby za jízdné z nich přitom pokryjí jen kolem patnácti procent," poznamenal Suchan. Už nyní ho trápí, jak nahradit výpadek jednoho z významných podporovatelů, který letos smlouvu neobnovil. „Letošek ještě dojezdíme, jak to bude v příští sezoně, to musíme řešit," konstatoval.

Ocenil vstřícnost Karlovarského kraje, jenž cyklobusy dlouhodobě podporuje. „V loňském roce jsme poskytli dopravci kolem dvou set tisíc korun a letos rada kraje schválila dotaci ve zhruba stejné výši. Provozovatel cyklobusů od nás získá 150 tisíc korun na provozní výdaje, tedy například na náklady spojené s nákupem pohonných hmot. Dále to bude 50 tisíc korun a tyto peníze jsou určené na údržbu zařízení nezbytného k převážení jízdních kol," uvedl náměstek hejtmana Jakub Pánik.

Nyní v regionu funguje pět pravidelných linek. Pokrývají téměř celé území kraje, včetně okresních měst, Krušných hor, Slavkovského lesa, Tepelské vrchoviny a části Doupovských hor. „K dispozici máme šest cyklobusů s vleky o kapacitě od 20 do 50 kol. Dvě linky zajišťujeme také v sousedním Ústeckém kraji. A to na Chomutovsku a Šluknovsku," dodal Suchan.

Cyklobusy budou jezdit až do 28. září.