Aby k tomu ale došlo, musí se vyřešit tři problematická místa, která tomuto faktu zamezují. Formálních změn se dostalo také rychlostní silnici R6, tedy nově dálnici D6. A jak to bude se zpoplatněním nového dálničního úseku mezi Bošovem a Lubencem?
„Obecně byly vytipovány silnice, které mají čtyři pruhy a jsou uprostřed směrově dělené, zároveň umožňují vyšší rychlost. Ministerstvo dopravy ale pouze změnilo legislativu, tak abychom to umožnili, a vytipovalo úseky. Rozhodnutí o tom, zda se zvedne rychlost na 110 a označí se jako silnice pro motorová vozidla, přísluší kraji," informoval mluvčí MD Tomáš Neřold.
Silnice I/13 mezi krajským městem a Ostrovem si však na zvýšení minimální povolené rychlosti ještě počká, a to výhledově možná dva až tři roky. „Tato komunikace je ve správě Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a jsou na ní tři místa, která se musí upravit, aby mohlo k navýšení limitu dojít. Až se tak stane, teprve poté se budeme rozhodovat, zda k tomu skutečně dojde," doplnila mluvčí Karlovarského kraje Jana Pavlíková.
Problematickými místy na I/13 jsou krátké a nebezpečné připojovací pruhy u dvou čerpacích stanic směrem z i do Karlových Varů a také na křižovatce u obce Bor. Podle slov ředitele krajské ŘSD Lukáše Hnízdila začala společnost již podnikat kroky k této nápravě. „Studie pro úpravu vozovky u čerpacích stanic by měla být hotová v únoru či březnu. Pro křižovatku u Boru již projektovou dokumentaci zpracovanou máme. Dále se tu ale musí vyřešit výkup pozemků či vypracovat dokumentace pro územní a stavební řízení. Teprve pak bude následovat výběr zhotovitele stavby. Řekl bych, že to zabere dva až tři roky," dodal ředitel.
Již platné změny se ale dočkala naše krajská dopravní tepna. Ta se formálně přejmenovala z R6 na D6, a dokonce jsou na ní i dva neplacené úseky. „Změnou pro motoristy v Karlovarském kraji je vyjmutí ze zpoplatnění sedmikilometrového úseku D6 mezi exity 162 až 169 od Jesenice až po Cheb sever," poznamenal republikový mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Další je čtyřkilometrový úsek D6 na hranici Karlovarského a Ústeckého kraje, který lze, podle Ministerstva dopravy, rovněž projet bez známky.