V současnosti nasazují České dráhy do provozu v Karlovarském kraji celkem osm moderních železničních motorových jednotek RegioShark. První „žraločí" vlak řady 844 přitom začal cestujícím sloužit na podzim roku 2012.

„Všech osm objednaných vozidel má dopravce k dispozici od prosince 2013, tak jak stanovila smlouva, a dopravce je postupně nasazoval do provozu. Jednotky dostaly obchodní označení RegioShark podle přední části soupravy, která připomíná tlamu žraloka," uvedla mluvčí ČD Radka Pistoriusová.

Motorové jednotky RegioShark zajišťují spoje na hlavní trati Mariánské Lázně Cheb Sokolov Karlovy Vary Chomutov Most. „RegioSharky jezdí také na spojích v úseku Cheb Aš město (Hranice v Čechách) a Cheb Luby u Chebu. Od 15. prosince roku 2013 je RegioShark nasazený na jednom páru vlaků také na trati Karlovy Vary Johanngeorgenstadt," upřesnil Vladimír Omelka, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Karlových Varech.

„Obměna většiny kolejových vozidel Českých drah na tratích v Karlovarském kraji byla pro cestující velmi příjemným signálem o zvyšující se kvalitě přepravy. Komfortní cestování a zároveň zkrácení přepravních časů by v budoucnu mohly příznivě ovlivnit počty lidí, kteří zatím dopravu po železnici využívají," podotkl bývalý náměstek hejtmana Karlovarského kraje a současný chebský starosta Petr Navrátil.

České dráhy nová regionální vozidla pro Karlovarský kraj pořídily v rámci Regionálního operačního programu Severozápad, a to ve třech projektech. Dvě jednotky v programu Moderní spojení Karlovarského a Ústeckého kraje, pět jednotek v programu Moderní železniční vozidla pro Karlovarský kraj a dvě v programu Moderní železniční vozidla Karlovarský kraj II. Cena motorové jednotky činí 64 milionů korun, podíl dotace na jednotku dosahuje výše až 40 procent.

Vozidlový park Českých drah je v Karlovarském kraji díky investici do vozidel RegioShark obměněn z 85 procent, což tento kraj řadí na přední místa v obnově vozidel v regionální dopravě v rámci krajů České republiky.

České dráhy objednaly celkem u polského výrobce PESA Bydgoszcz celkem 31 vlaků za téměř 2 miliardy korun.

Kromě Karlovarského kraje jezdí tyto moderní regionální „žraločí" vlaky ještě v Ústeckém, Plzeňském a Zlínském kraji.