Jeho finanční situací se proto zabývali krajští radní a souhlasili s odložením splátky za pronájem. Podle krajského náměstka Jakuba Pánika (ČSSD) je letiště schopné fungovat bez provozní dotace, bez odložení platby nájemného by se ale jeho finanční situace komplikovala. A to krajští radní nechtějí dopustit. Vedení letiště podle náměstka Pánika letos předpokládá stejnou stagnaci jako loni. K tomu ale připočítalo pokles v 1. čtvrtletí právě kvůli zrušeným linkám ruského Aeroflotu, který ještě vloni letiště využíval. Stejně tak nepočítá s výnosy z letních charterových letů do Antalye. Cestovní kanceláře kvůli aktuální bezpečnostní situaci odlety z Karlových Varů letos zcela zrušily. Letiště proto pro tento rok předpovídá účetní ztrátu 10,8 milionu korun. Místo Aeroflotu nyní podle náměstka Pánika s krajem jedná společnost Poběda. „Ta ale přišla s takovými podmínkami, že bychom dopláceli na každého člověka, kterého k nám přivezou. A to je pro nás neakceptovatelné. Žádná ruská společnost tak nebude vozit pasažéry na naše letiště. Zůstane jenom ČSA," vysvětlil náměstek. Zároveň ale neočekává další pokles východní klientely, kterou dodávají ČSA. Podle radních je to pro ně lukrativní linka.

Odvrátit ekonomickou stagnaci letiště se snaží i Karlovy Vary. O nové lince mezi lázeňským městem a Tel Avivem naposledy vyjednával primátor Kulhánek (KOA) při své návštěvě Izraele. „Shodli jsme se na tom, že obě strany mají na tomto projektu zájem, obě tam vidí ekonomický potenciál," uvedl. Karlovarské hotely a sanatoria mají nyní připravit pobytové balíčky a o této sezonní lince se bude dále jednat.