Původně měly práce vyjít na skoro 15 milionů korun. Ve skutečnosti se podařilo náklady snížit o jedenáct milionů korun na konečných 3,5 milionu korun. Zbylé peníze chce město využít na úpravu náhradní cesty, která na Švédský vrch vede. „Celkovou částku za bourací práce se nám podařilo snížit, proto, že jsme v průběhu vedli další jednání se Správou železniční a dopravní cesty a také se na tom podílela plzeňská společnost, která demolici prováděla. Její pracovníci pracovali neuvěřitelně rychle a podařilo se jim tak během nočních výluk odstranit daleko více kovových částí lávky, než bylo v plánu. Termíny jsme i tak museli dodržet. Takže technika musela na místě zůstat, do termínu, který byl ve smlouvě. Jinak bychom riskovali penále,“ sdělil chebský starosta Zdeněk Hrkal.

Tři sta tun vážící lávku město odevzdalo do výkupny železa a obdrželo za ni milion korun.
„Peníze, které nám v rozpočtu zbyly, použijeme při rekonstrukci cesty na Švédský vrch, která je nyní absolutně nevyhovující a nebezpečná,“ popsal starosta.
Město chce, aby se lidé na Švédský vrch dostali bezpečně, proto cestu, o kterou se dlouhá léta nikdo nestaral, dá do pořádku. Vznikne tady například veřejné osvětlení a mnoho dalšího.
Městu Cheb se podařilo vyřešit majetkoprávní vztahy k pozemkům, po nichž vede panelová cesta, kterou se lidé musí už téměř dva roky dostávat ke svým domovům.

Náklady na úpravu cesty budou zhruba kolem dvou milionů korun.

„Pěší trasu z Vrázovy ulice na Švédský vrch od předloňského srpna, kdy došlo k uzavření lávky přes kolejiště, využívají lidé daleko více než dříve,“ sdělil starosta města Zdeněk Hrkal.

V rámci úprav cesty pro pěší za kolejemi se počítá například s vyrovnáním panelů, rekonstrukcí propustku přes potok a především vybudováním dosud chybějícího veřejného osvětlení. Pracovat se bude i pod železničními viadukty ve Vrázově ulici.

„Na pravé straně ve směru od města vznikne nový chodník, takže frekventovanou komunikaci už nebude třeba přecházet,“ sdělila tisková mluvčí města Chebu Simona Liptáková.

Město má v plánu nejprve náhradní trasu na Švédský vrch upravit po ulici Železničářů, v další fázi pak až k rybníčku za uzavřenou lávkou. Pracovat se začne v těchto týdnech. Nejprve se přitom budou zvelebovat plochy v okolí cesty. „Je to velmi zajímavé území. Souběžně tekoucí Maškovský potok tady vytváří nivu s cennými mokřadními pozemky. Je tam stromové a keřové patro typické pro potoční nivy. Kromě toho se tam nachází i několik zajímavých exemplářů ovocných stromů,“ okomentoval chebský místostarosta Michal Pospíšil.

A kdy vznikne lávka nová? To se zatím neví.

„Čekáme na nové projekty. Novou lávku jsme rozhodně nezavrhli,“ podotkl starosta města.