Všichni motorkáři si předně musí uvědomit, že s nimi řidiči na cestách po zimě nepočítají. „Motorka navíc často jede u postranních čar, takže ji řidiči auta nevidí ve zpětných zrcátkách," informoval instruktor ze společnosti Okruhari.cz Miloš Sochor.

Řidiči nemůžou s motorkářem navázat oční kontakt

Jezdci by se také neměli spoléhat na oční kontakt s řidičem auta. „Můžou si myslet, že jim dává přednost. Jenže řidič nevidí přes hledí přilby, takže s motorkářem oční kontakt nemůže navázat. Poté dochází ke zbytečným nehodám," popsal instruktor.

Také motorkáři nejsou po zimě ještě plně vyjetí. „Mají tendenci více předjíždět. Jenže špatně odhadují vzdálenosti i čas, který jim předjetí vozu zabere," řekl Sochor. Doplnil, že jezdci také ještě nemají dobře zažitou akceleraci.

Motorkáře zradí i stav silnic

Řidičské schopnosti ale nejsou to jediné, co může motorkáře po zimě zradit. „Jezdci si musí dávat pozor na stav silnic. Například zbytky technické soli vytváří na vozovce kluzký povrch, takže se hůř brzdí," upozornil instruktor.

Na silnicích se po zimě vytvořily také nerovnosti, které silničáři ještě nestačili opravit. Také ty můžou motorkáře nepříjemně překvapit.

Bezpečnou jízdu natrénují motorkáři na okruhu

Připravit se na podobné nepříznivé situace mohou jezdci na Okruhových dnech na SPZkách, které Okruhari.cz pořádají. „Profesionální instruktoři motorkáře mimo jiné naučí, jak správně jezdit, brzdit i akcelerovat," sdělil Sochor.

Na dokonalém povrchu závodních okruhů si jezdci vyzkouší i limity své motorky. „Na běžných silnicích pak jezdí opatrněji a nesnaží se ze svého stroje vymáčknout maximum," uvedl instruktor.

Zájemce čeká celkem šest volných dvacetiminutových jízd po okruhu. „I když se to někomu může zdát málo, jeden den na okruhu vydá za celou sezonu na běžných silnicích," uzavřel Sochor.