V úterý oficiálně předali stavaři opravenou budovu vlakového nádraží, která je společnou čekárnou propojena s autobusovým terminálem. Oprava budovy trvala necelý rok a Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) vyšla na 25,3 milionu korun. Investor také pokračuje v opravách budov nádraží například v Chebu a Františkových Lázních.
Kdo navštívil bývalé záchodky na sokolovském nádraží a zároveň ty současné, nové, musí si připadat jako ve snu. To stejné lze říci o společné čekárně, která je jakýmsi středobodem nově opravené budovy. Je to standard, na který jsou cestující z vyspělých zemí zvyklí. V Sokolově se cestující dočkali až koncem roku 2018.
V odbavovací hale jsou nově přepážky pro prodej jízdních dokladů dopravců vlakové i autobusové dopravy. „Rekonstrukce sokolovské nádražní budovy byla dlouhodobě jednou z hlavních priorit města Sokolova i Karlovarského kraje. Velmi vítám, že se podařilo s městem domluvit na spolupráci a že naše budova bude sloužit cestujícím z vlaku i autobusu. Podobné multifunkční terminály mají velký význam pro konkurenceschopnost veřejné dopravy,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Bývalí i současní starostové Sokolova to spočítali na zhruba deset let čekání, jednání, žádostí či urgencí. I zde čekala na stavaře řada překvapení. „Poradili jsme si se vším, byť to bylo pracnější a složitější. Už proto, že bylo třeba zachovat provoz výpravní budovy,“ sdělil za zhotovitele Miroslav Lovecký.
Cestujícím pomohou při pohybu po celém sokolovském nádraží nové orientační a informační systémy, o tepelnou pohodu se postará podlahové vytápění ve veřejně přístupných prostorech. V nejbližší době je v plánu stavba plotu, který zabrání přecházení kolejí.
K nově opravené budově, kde našli zázemí nejen cestující, ale i zaměstnanci dopravců, patří parkoviště pro osobní auta, zrekonstruovaná nástupiště a bezbariérový přístup k nim pomocí výtahů.
V Chebu je rekonstrukce nástupišť vlakového nádraží zhruba v polovině. V tuto chvíli stavební firma opravuje druhé nástupiště, první dokončila před několika týdny. Celkem bude rekonstrukce stát půl miliardy korun. Staniční budovy se zatím oprava nedotkne, na tu se Správa železniční dopravní cesty chystá až za tři roky. Stavební práce tu skončí příští rok na podzim. Městu Cheb se tu podařilo vyjednat i eskalátory přímo na nástupištích, i když tu původně být neměly.
„Rekonstrukce na chebském nádraží pokračuje podle plánu. Stavební společnost dokončila práce na prvním nástupišti, kde vzniklo nové zastřešení spolu s novým povrchem, kdy asfalt nahradila zámková dlažba s bezpečnostními a vodícími lištami,“ informovala tisková mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.
Rozsáhlou rekonstrukcí prošlo i horní nádraží v Karlových Varech. Zde se vedle kompletní opravy a úpravy kolejiště stavěla nová nádražní budova, na kterou navázala lávka spojující lázeňské město se sídlištěm Růžový Vrch. „V současné době startuje poslední etapa celkového procesu revitalizace horního nádraží, během které bude kompletně upraven prostor před nádražím,“ uvedl Jan Kopál, tiskový mluvčí Magistrátu města Karlovy Vary.
Poslední etapa by měla být dokončena v polovině příštího roku a vedle úpravy přednádražního prostoru vyroste i nová přístupová cesta, která bude napojena na Ostrovský most. „Celkové náklady na tuto poslední etapu dosahují třiceti milionů korun a podstatná část je hrazena z dotací,“ dodal Kopál.


