Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov. V nich totiž nedošlo v uplynulém roce k žádné dopravní nehodě, při které by byl usmrcen či těžce zraněn člověk.

V Rokycanech nedochází k vážným nehodám dokonce už třetí rok v řadě. Nejméně bezpečným okresním městem z pohledu silničního provozu byl v roce 2015 Mělník.

Ve srovnání s rokem 2014 se loni snížil počet usmrcených osob na silnicích krajských měst z 62 v roce 2014 na 54 v roce 2015. Bohužel v okresních městech je situace opačná v roce 2014 zahynulo na jejich silnicích 22 lidí, loni 28.

Stejně jako v předchozích letech bylo i v uplynulém roce nejvíce smrtelných nehod v Praze (25) a v Ostravě (6).

O druhou příčku se přitom dělí s Ostravou Brno. I zde došlo k šesti smrtelným nehodám, v počtu těžkých zranění však Brno Ostravu výrazně převyšuje.

Na jeho území se jich totiž stalo 101, zatímco v Ostravě 31. Smutné první místo v počtu usmrcených mají mezi okresními městy Kladno a Teplice v obou z nich došlo ke třem smrtelným nehodám.

KARLOVY VARY SKOKANEM ROKU

Vedle pomyslné zlaté medaile si Karlovy Vary z loňského hodnocení ČP Indexu odnáší i titul skokan roku. Na první místo žebříčku totiž postoupily z desátého místa, kam je v roce 2014 poslaly dvě smrtelné nehody a devět nehod s těžkým zraněním. Letos zde při dopravních nehodách nebyl žádný člověk usmrcen a jeden byl těžce zraněn.

RYCHLOST STÁLE ZABÍJÍ

Sto sedm vážných dopravních nehod bylo v roce 2015 na silnicích krajských a okresních měst zaviněno nepřiměřeně rychlou jízdou. Zemřelo při nich dvanáct lidí a 95 bylo těžce zraněno. V roce 2014 způsobila příliš vysoká rychlost 139 nehod, při kterých zemřelo dvacet čtyři lidí a 115 jich bylo těžce zraněno. I přes klesající čísla je stále nutné řidičům připomínat, aby se za volantem chovali obezřetně a nepřekračovali povolené rychlostní limity. Protože, jak tvrdí přísloví lépe je být v šest doma než o půl šesté v márnici.