V Plzni lze už kartu využívat například i k rezervaci a nákupu vstupenek na kulturní akce, využívat ji k placení parkování nebo může dokonce na vybraných místech sloužit jako elektronická peněženka. Podle Pavla Bohánka, místopředsedy představenstva Dopravního podniku Karlovy Vary by se obdobných výhod snad postupně mohli dočkat i majitelé Karlovarské karty.

„Karet je v první fázi objednáno 25 000 kusů. Od města jsme dostali na jejich pořízení kolem 1,2 milionu korun. Čekáme, že o ně bude zájem. Vyřizování žádostí o kartu a její vlastní vydávání nás v závěru roku ale pořádně zaměstná," poznamenal Bohánek.

Kvůli očekávanému náporu žadatelů o kartu otevřel Dopravní podnik další pracoviště. Kromě přepravní kanceláře v Zeyerově ulici to bude například v budově Dolního nádraží, na vrátnici podniku a na základních školách. „Využijeme k tomu například i sezonní zaměstnance. Všem žadatelům budeme samozřejmě chtít vyhovět," podotkl.

Radnice se rozhodla vydat v tomto projektu cestou Plzně, kde už obdobná karta slouží od roku 2004 ke spokojenosti většiny veřejnosti. Právě ze zkušenosti provozovatelů Plzeňské karty a především jimi využívané technologie budou Karlovy Vary těžit. Podle primátora Petra Kulhánka budou Karlovy Vary v podstatě hradit pouze provozní náklady. „To, že město nevyvíjelo vlastní kartu a rozhodlo se jít cestou Plzně, ušetřilo hodně peněz a předešlo rovněž možným problémům, jaké měla pražská opencard," konstatoval primátor.