OBCHVAT SOKOLOVA

Například v Sokolově začal po dlouhé době stavební ruch na západním obchvatu města. Práce na poslední etapě se zastavily vloni kvůli propadajícímu se pilíři. Poslední etapa západního obchvatu Sokolova je sice nejkratší, ale technicky zřejmě nejnáročnější. Vede prakticky celá nad zemí a překlenuje silnici, frekventovanou železniční trať i řeku. Řidiči na její dokončení netrpělivě čekají. Propojením tohoto úseku se stávajícími dvěma se totiž výrazně uleví centru města, kudy denně projíždí desítky tisíc automobilů.

„K naší velké úlevě pokračují práce na západním obchvatu města. Je to velmi důležitá investice. Město nestojí nic, peníze jsou poskytnuty ze zahlazování následků důlní těžby. Nositelem úkolu je Ministerstvo financí,“ řekl místostarosta Sokolova Karel Jakobec. Jak upřesnil, stavba byla přerušena, protože jeden z pilířů vzhledem k nestabilnímu podloží začal klesat. „Byli povoláni znalci, kteří rozhodli o tom, že musí být zakládání změněno směrem k plošnému zakládání. Následovalo dohadování o zvýšení nákladů za práce a prostoj, který nastal. Ministerstvo nakonec uvolnilo další miliony navíc, byl podepsán dodatek a stavba pokračuje,“ dodal Jakobec.

Hotovo má být na podzim 2019 a celkové náklady této etapy jsou 141 milionů korun. Západní obchvat se skládá ze tří částí, dvě jsou již uvedeny do provozu. Celkové náklady všech částí obchvatu dosahují 387 milionů korun.

OBCHVAT DRMOULU A TRSTĚNIC

Tomu, že zázraky se občas stávají, začali věřit lidé z Drmoulu a Trstěnic. Občané tady totiž na obchvat svých obcí čekali dlouhá dvě desetiletí. „Jestli jsem tomu věřila? Už opravdu ne. Pořád se stavba odkládala a já osobně už propadala beznaději,“ řekla Jitka z Drmoulu. Díky nové, pět kilometrů dlouhé silnici zmizí i úsek, který pojišťovny hodnotí jako nejnebezpečnější místo na českých silnicích.

„Jsem moc ráda, že se uleví občanům Drmoulu, Trstěnic a okolí, protože kromě mnohem větší bezpečnosti provozu by stavba měla také odvést dopravu z obcí, pomoci tak snížit hlučnost a zlepšit celkově životní prostředí,“ řekla hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová. Úsek by měl vyjít na 376 milionů korun a dokončen by měl být za dva roky. Obchvat Drmoulu a Trstěnic není jedinou přeložkou, která by se měla začít v tomto roce stavět. Na obchvat by měl částečně navazovat obchvat Mariánských Lázní, který se chystá stavět Karlovarský kraj. Nová silnice vyjde na čtvrt miliardy korun a její stavba by mohla začít už v dubnu.