Ke komplikacím s neukázněnými lidmi, kteří nerespektují zákaz vstupu na stavbu, se přidaly vícepráce a hlavně čekání na výluky na mezinárodní železniční trati, která právě pod mosty vede.

Některé práce totiž mohou stavaři provádět kvůli bezpečnosti pouze za přerušeného provozu na trati. Zhotovitel si může s provozovatelem trati takovou výjimku domluvit předem. Ta může ovšem stát i milion korun denně. Proto stavaři čekají na výluky, které plánují železničáři sami.

Městu také stavaři nabídli vícepráce. Ty za 25 tisíc korun město přijalo. Jde o chráničky pro případné budoucí potrubí. Ty další za zhruba 3,5 milionu město jako investor odmítlo. Šlo o úpravu betonů a sjednocení vzhledu. Paradoxní je, že dělníci provádějí rekonstrukci jen první poloviny mostů. Sjednotit vzhled by se tak měl podle názoru města až po celkovém dokončení.

První část revitalizace mostů vyjde na 11 milionů korun a hotovo by mělo být do konce srpna. Ta druhá začne v polovině příštího roku a v rozpočtu na ni bude nárokováno 20 milionů korun.

„Rekonstrukci Antonínských mostů si vyžádal jejich havarijní stav a také stížnosti Správy železniční dopravní cesty,“ potvrdil starosta Sokolova Jan Picka.

Mosty totiž vedou nad frekventovanou železniční tratí z Chebu do Sokolova a Karlových Varů. Dále překlenují silnici ze Sokolova do Citic a řeku Ohři.