Za nepřezutí nebo nevyhovující dezén hrozí poměrně vysoká pokuta a rovněž při autonehodě berou pojišťovny v potaz stav pneumatik, bez ohledu na viníka. Pneuservisy napříč krajem hlásí plné diáře, a to kvůli nedávné sněhové nadílce.

Je třeba míti na paměti, že přezutí vozidel v zimním období podléhá několika podmínkám. Pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze tyto podmínky předpokládat, je možné vyjet pouze na zimních gumách. Vyplývá z toho tedy, že není nutné přezouvat hned první listopadový den, když je venku teplota vysoko nad nulou, a stejně tak je možné přezout na letní klidně týden dva před koncem zimního období, když předpověď počasí bude příznivá.

Je však třeba si dávat pozor na značku zimní výbava, která na vybraných úsecích zavádí bezpodmínečnou povinnost zimních pneu.

Autoservisy pak hlásí fronty zákazníků. „První sníh řidiče vylekal a od té doby jsme v jednom kole. V dílně jsme každý den do večera a telefony zvoní dál a dál. Zákazníci, kteří se rozhodli přezouvat až nyní, si tak budou muset počkat," hlásí majitel autoservisu Michal Urban z Kraslic.

Podobně mluví i na příjmu zakázek v autoservisu Schöner v Sokolově. „První volný termín na přezutí pneumatik máme 6. listopadu. Ještě je zde možnost objednat se v naší chebské pobočce, kde bychom možná našli dřívější termín," hlásila včera pracovnice sokolovského autoservisu.

Ranní teploty kolem bodu mrazu zalarmovaly i řidiče na Chebsku. Ti dojíždějí do servisů každý den.

„Největší nápor řidičů jsme měli, když napadl ten první sníh," uvedl Miroslav Kašpar z chebského autoservisu. „Nyní je situace o něco klidnější, ale řidiči sem jezdí postupně pořád," dodal.

Nezastaví se ani automechanici v dalším chebském autoservisu. „Jakmile napadl první sníh, řidiči na nic nečekali a začali k nám jezdit přezouvat pneumatiky okamžitě. I dnes, i když je venku lepší počasí, máme stále plno," uvedl Miroslav Hruška z dalšího chebského autoservisu.

Zimní pneumatiky jsou podle zákona označovány M+S a toto označení mají většinou i celoroční pneumatiky, proto je možné mít v zimním období i ty. Musí mít však potřebný dezén. Ten je nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kilo nejméně 6 mm.

Kromě možných pokut je třeba dbát na kvalitní obutí i kvůli likvidaci škod. Pojišťovny hlídají, zda byl účastník nehody na ´letňácích´, či na ojetých gumách.