VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči musí mít nervy ze železa

Karlovarský kraj - Pevné nervy a dostatek empatie musejí projevit řidiči, kteří v těchto dnech projíždějí po komunikaci D6 na Prahu. Místo stavby dálnice se tato komunikace znovu opravuje a objížďka u Žalmanova zde dopravu zdržuje i komplikuje. A řidiči kamionů, kteří se neobtěžují sundat nohu z plynu, zase ohrožují místní obyvatele, protože chodníky po obou stranách silnice v této obci chybí.

4.10.2016
SDÍLEJ:

Práce na silnici R/6 u Žalmanova.Foto: Foto Deník mel

Starostka Stružné Zuzana Večerková tak jde z jednání do jednání, protože zdejším lidem jde doslova o zdraví. Na poradách s Ředitelstvím silnic a dálnic i dopravní policií se snaží situaci alespoň trochu napravit a místním lidem od dopravní zátěže ulevit. Pod palbou kritiky se proto při své nedávné návštěvě Karlových Varů ocitl i ministr dopravy Dan Ťok. „Opravují se silnice, které se opravovat nemusejí, protože jsou v relativně dobrém stavu. To je čtyřkilometrový úsek na D6 u Žalmanova, nebo další u Chebu," uvedl poslanec Josef Novotný (Volba pro Karlovarský kraj). A za vyhozené peníze považuje výměnu svodidel u Řevničova směrem na Prahu. Podle Josefa Novotného by se za tyto prostředky mohly opravovat silnice druhé a třetí třídy. Poslanec sám připouští, že převést tyto peníze na dvojky a trojky je velmi komplikované, ale je přesvědčen o tom, že pokud by zákonná snaha byla, pak by to šlo. Ministr Ťok ale tuto kritiku velmi důrazně odmítl.

„Pro laika to může vypadat, že opravujeme ty silnice, které to nevyžadují. Ale to je pouhé zdání. Rekonstrukce se týká těch úseků, u nichž podrobná a kombinovaná analýza ukázala problémy, například mikrotrhliny. Údržba těchto silnic je šest let zanedbaná, za posledních dvanáct let se opravilo méně než jedno procento těchto komunikací," odmítl kritiku ministr Ťok.

Podle ministra dopravy Ťoka se za posledních dvanáct let opravilo méně než jedno procento dálnic a silnic prvních tříd. „To se nyní změnilo, my silnice opravujeme intenzivně," vysvětlil ministr. Navíc se nad výtkou Josefa Novotného velmi podivil. „Proč by Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) měl investovat do dvojek a trojek?" Tento mimorozpočtový fond totiž používá svých příjmů ve prospěch výstavby, modernizace a údržby dopravních staveb (to jsou silnice, dálnice, železnice a vodní cesty). Podle ministra Ťoka mají kraje výnosy z rozpočtového určení daní a část těchto peněz by na opravy dvojek a trojek měly průběžně uvolňovat.

Ministr Ťok ale také dodal, že pokud v rozpočtu SFDI peníze zbudou, pak se nebrání tomu, aby s údržbou silnic druhých a třetích tříd krajům znovu finančně pomohl. Předloni tak Karlovarskému kraji SFDI poskytl 112 milionů korun, loni 159 milionů.

Podle náměstka Jakuba Pánika (ČSSD) se ale na údržbě silnic podílel i kraj, a to stejnou částkou z vlastního rozpočtu. „Nic jsme nezanedbali a silnice jsme průběžně opravovali," zdůraznil náměstek Pánik. Pro příští rok ale finanční pomoc krajům ministr zatím odmítl. Čímž u vedení krajů rozpoutal doslova bouři nesouhlasu a intervenci premiéra Bohuslava Sobotky, aby tuto praxi SFDI dodržel i pro rok 2017.

PŘÍŠTÍ ROK NAOSTRO

Podle starostky Zuzany Večerkové se situace na jednosměrné objížďce Žalmanovem zlepšuje, i když například uplynulé pondělí zde stály kolony i čtyřicet minut. „To nejhorší je za námi, silničáři mají část povrchu uzavřeného úseku na D6 téměř hotovou. Pro nás to byla generálka, to nejhorší nás teprve čeká. Už příští rok v březnu se má tato část D6 uzavřít znovu kvůli opravě dvou mostů. A a to obousměrně. Objížďka by tak znovu vedla Žalmanovem," s obavami uvedla starostka Večerková. Protože tato zátěž by pro obec už byla skutečně vražedná. Podle plánů by totiž trvala téměř až do listopadu. Pokud by tedy nebyly zajištěny bezpečné krajnice, protože pro chodník kolem silnice v Žalmanově místo není, starostka by zvažovala i to, že by objížďku přes tuto obec nepovolila. „Všechno musí být dobře zajištěné a promyšlené, na experimenty není prostor. Bezpečnost lidí je na prvním místě," zdůraznila starostka.

Autor: Ivana Kalinová

4.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

OTÁZKA PRO: Petra Kulhánka, primátora města Karlovy Vary

Ilustrační foto

Kanonýři z Kladna Varáky nešetřili, hurricany teď čeká letošní derniéra

Nezkontroloval brzdy na návěsu

Karlovy Vary - Dvaašedesátiletý řidič nákladní soupravy nabořil do svodidel na silnici R6 v Karlových Varech.

Chodovský most ve Dvorech je opravený, řidičům se otevře v pátek odpoledne

Karlovy Vary - Opravovaný most v ulici kpt. Jaroše přes Chodovský potok bude znovu průjezdný. 

Pojištění dětí? Jde o nadstandard, důležitější je pojištění rodičů

Odpověď na otázku, zda se může vyplatit pojištění dítěte, dávají podle finančního poradce společnosti Partners Václava Valáška příklady z praxe. Dětské pojištění dává smysl především za podmínky pojištění vážných zdravotních komplikací, jako jsou trvalé následky úrazu nebo diagnóza závažného onemocnění.

Policie žádá řidiče: Pokud nemusíte, nevyjíždějte

Karlovarský kraj - Husté sněžení, nárazový vítr a náledí komplikuje dopravu v kraji. Policisté proto žádají řidiče, aby vyjížděli jen v nejnutnějších případech. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT