V případě, že by neuspěli, potkávali by řidiči v zimě na silnicích první třídy jejich sypače se zdviženou radlicí. Situaci nyní změní memorandum mezi Ministerstvem dopravy ČR, Asociací krajů ČR a jednotlivými kraji. Na jeho základě se budou moci kraje starat o údržbu všech komunikací na svém území, což systém udržování vozovek v některých regionech podstatně zjednoduší.

„V této chvíli chce stát konečně diskutovat s kraji o tom, že je správné, aby se postaraly nejen o své dvojky a trojky, ale rovněž o silnice první třídy. Krajští silničáři pro to mají veškeré vybavení. Je tedy naprosto logické, aby zajišťovali údržbu všech silnic a nemuseli vybrané státní úseky, udržované jinou najatou firmou, projíždět především v zimě se zdviženou radlicí a bez posypu. To by asi pro lidi bylo těžko pochopitelné," uvedl náměstek hejtmana Jakub Pánik.

Kraje se společně shodly na převodu správy silnic první třídy. S tou podmínkou, že budou zajišťovat jen zimní a běžnou údržbu, a ne investiční opravy. To by nadále zajišťovalo Ředitelství silnic a dálnic ČR.

„Tato podmínka se musí promítnout do zákona o pozemních komunikacích. Návrh novely by mělo připravit ministerstvo dopravy," konstatoval Jakub Pánik.