A už v uplynulých dnech se začalo s jejich odstraňováním. A nejen tady, opatření platí celostátně.Karlovy Vary jsou patrně prvním městem v Česku, kde se opravdu začaly billboardy od silnic odstraňovat.

V případě Karlových Varů o peníze přijde město, které plochy na reklamu pronajímá, ale také samotní podnikatelé. „Názor dopravní policie, že cokoliv je ze silnice vidět, musí být odstraněno, je extrémní," nesouhlasí například Robert Fürst, majitel reklamní agentury Boom. Jenomže nepomohlo ani odvolání, které dvakrát podala agentura W&P. Město se ještě podle náměstka Čestmíra Bruštíka (ANO) snaží s dopravní policií jednat, ale smlouvy o pronájmu reklamních ploch už agenturám bez jejího souhlasu pro letošní rok prodloužit nemohlo. „Rada zatím stáhla tento bod z programu. Přijdeme přibližně o půl milionu korun," uvedl náměstek.

Karlovy Vary jsou navíc prvním městem, kde odstranění billboardů a reklamních poutačů u komunikací první třídy dopravní police striktně vyžaduje. Pokuty jim ale dávat nebude. „My reklamní agentury sankcionovat nemůžeme, to je v kompetenci silničního správního úřadu či stavebního úřadu. Dopravní policisté na reklamní plochy v blízkosti silnic mohou pouze upozornit," řekla k situaci krajská policejní mluvčí Kateřina Krejčí.

Reklamní agentury, které informační tabule sundat musejí, už ale sčítají první ztráty. „Přijdeme o hodně," shodně uvádějí. „Výklad zákona je velmi složitý a jsme toho názoru, že by se o něm mělo ještě jednat na úrovni ministerstva. S městem spolupracujeme dlouhodobě a dosud bez problémů. Smlouvy nám ale magistrát neprodloužil. Je to pro nás velmi citelná ztráta, přijdeme o zákazníky," uvedl Robert Fürst.

Stejně rozladěný je i Tomáš Matas z reklamní agentury W&P. Právě tato agentura musí do 20. února sundat reklamní poutače na lampách podél průtahu městem. Těch je přibližně sto.

„Právě průtah je pro naše klienty klíčový. Je to vlastně navigační systém, protože reklamy na těchto lamposterech navazují na ty ve městě. Čili přijdeme poměrně o dost peněz. Dvakrát už jsme se odvolali. Zaráží nás, že dopravní policie řekne a magistrát koná. A co bude se světelnou a reflexní reklamou? Ta také bude řidiče rozptylovat?" argumentuje Tomáš Matas. Nicméně, i agentura W&P už s odstraněním poutačů začala.