Malí i velcí milovníci vlaků si prohlédli nejmodernější rychlíkovou soupravu v Česku InterPanter, moderní vysokorychlostní soupravu Railjet, ale i parní lokomotivy Malý Bejček, Albatros, Ušatá nebo Všudybylka. Nechyběly historické motorové lokomotivy Hektor, Karkulka či Bardotka či staré motorové vozy Hurvínek, Věžák, Singrovka nebo Kredenc. Největší pozornost lákal Stříbrný šíp, unikátní motorový vůz z 30. let 20. století. Letos se poprvé představil po pětileté kompletní rekonstrukci za 33 milionů korun. Vůz s 64 místy k sezení vyvinula lokomotivka ČKD, do provozu byl uveden v březnu 1939. Za války byl odstaven, po obnovení v roce 1948 jezdil jen do roku 1952 a poté se dlouhá léta stěhoval do různých dep a chátral.

Své místo si v programu našly i modely. Výstavu železničních modelů a kolejišť připravili modeláři z Model klubu Sokolov spolu se svými kolegy z Plzně a Nýřan. „Výstava byla také doplněna expozicí fotografií a různých předmětů s železniční tematikou," sdělil Jiří Randa z Model klubu Sokolov.

Národní den železnice skončil až večer. „Vyvrcholením Národního dne železnice byla exkluzivní světelná show plná historických lokomotiv," sdělila Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. „Nabídla třináct historických exponátů ve scénickém osvětlení a v kontextu historických událostí doprovázeném představením každého z exponátů."

Program si pro návštěvníky připravilo také město Cheb, které nachystalo komentované prohlídky historického jádra nebo také volný vstup na chebský hrad.

První železnice se v českých zemích objevila v roce 1832, kdy byla vybudována první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839. Do Prahy přijel první vlak před 170 lety, v roce 1845.