Díky interaktivní hře Tísňomat si to mohli v sobotu vyzkoušet velcí i malí návštěvníci obchodního centra Varyáda, kde hasiči předváděli, jak na „stodvanáctku" správně volat. Právě hasiči jsou ti, kdo linku 112 obsluhují.

„Operátoři tísňové linky 112 musí denně řešit desítky případů. Kromě poskytování pomoci v České republice roste i počet případů, kdy volají rodinní příslušníci českých občanů, kteří se dostali do kritické situace v zahraničí," uvedl mluvčí krajských hasičů Martin Kasal. Operátoři linky 112 v Karlových Varech například vloni přijali oznámení, že česká dívka a další dvě osoby jsou v bouřce na moři u Dubrovníku bez záchranných prostředků. Operátoři kontaktovali tísňovou linku v Chorvatsku, kam předali všechny dostupné informace. Šedesát minut po obdržení prvotních údajů byly všechny tři osoby v pořádku převezeny do přístavu.