VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Unikátní trolejbusy budou brázdit silnice dál

Mariánské Lázně - Tolik milované i zatracované trolejbusy v Mariánských Lázních si mohou na své konto připsat velké vítězství. Ve městě zůstanou i po další léta. A to i přesto, že náklady na obnovu trolejbusové dopravy dosáhnou ke zhruba čtvrt miliardě korun.

29.3.2016 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/ Petr Przeczek

Zastupitelé města dali trolejbusům přednost před elektrobusy, o kterých město také uvažovalo. Ještě před měsícem se přitom dosti vážně hovořilo o tom, že by Mariánskolázeňské měly v budoucnu vozit po městě moderní elektrobusy. „Tuto tematiku jsme projednávali na minulém zastupitelstvu i v rámci veřejných debat," přiblížil starosta Mariánských Lázní Petr Třešňák s tím, že k budoucnosti městské hromadné dopravy si Mariánky nechaly vypracovat dvě studie. Ta první jednoznačně hovořila ve prospěch elektrobusů. „Po zveřejnění této studie nám přišlo hodně dopisů z dopravních podniků z celé republiky, které sdílely vesměs negativní zkušenosti s provozováním elektrobusů," přiblížil Petr Třešňák. Například v Praze se podle jeho slov elektrobusy nasazují pouze ve špičkách. „Zatímco Mariánské Lázně, které by elektrobusy nahradily celý vozový park, by se potýkaly s řadou technických problémů," uvedl starosta. Podle jeho slov například Berlín nakoupil vysoký počet elektrobusů a uvádí, že má provozní spolehlivost kolem čtyřiceti procent. „To si mohou dovolit velká města, která mají náhradu k dispozici. Nikoli Mariánské Lázně, jež by elektrobusy nahradily celý vozový park, a jakýkoli výpadek by byl na běžném provozu okamžitě znát," uvedl Petr Třešňák s tím, že v případě nefunkčnosti by hrozilo i to, že by se Mariánské Lázně musely vrátit k dieselovým autobusům.

Druhá studie jednoznačně hovořila o tom, že lepší variantou řešení budoucnosti městské dopravy je pořízení trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem, takzvaných parciálních trolejbusů. „Elektrobusy jsou v současné době stále ještě experimentální záležitostí," přiblížil jeden z autorů studie Ondřej Vohradský. Výhodou zachování trolejbusové dopravy bude i to, že Mariánské Lázně nebudou muset stavět napájecí infrastrukturu.

Zastupitelé se nakonec rozhodli zachovat troleje ve městě a požádat o dotace na koupi parciálních trolejbusů z Integrovaného operačního programu. Na zpracování žádosti uvolnilo město tři sta tisíc korun ze svého rozpočtu. Zároveň bude vedení města jednat s Ministerstvem dopravy o možnostech financování obnovy trakčního vedení.

Trolejbusy jezdí po Mariánských Lázních už od počátku padesátých let a za dlouhá léta se staly jednou z atrakcí města.

Autor: Jana Bežáková

29.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jan Kopál, mluvčí karlovarského magistrátu

OTÁZKA PRO: Jana Kopála, mluvčího magistrátu města

Rostliny konopí na zahrádce v Karlových Varech.
4

Na zahradě pěstovala marjánku. Ale bylo jí asi více než dost

Obchodní akademie oslavila 80. narozeniny

Karlovy Vary - Obchodní akademie v Karlových Varech oslavila v těchto dnech významné jubileum 80. výročí založení.

Další napadení záchranářů

Plesná - K dalšímu napadení záchranářů došlo v Karlovarském kraji. Tentokrát se terčem útoku stala výjezdová skupina z Lubů.

Zdravotní sestry mohou studovat bez dojíždění

Karlovy Vary – Bez složitého dojíždění za studiem mimo region si mohou nově zvyšovat kvalifikaci zdravotní sestry.

SLEDUJEME ON-LINE

Volební místnosti se zavřely

/FOTOGALERIE/ Voliči v Česku rozhodovali o tom, jaké složení bude mít nová Sněmovna, a tím i budoucí vláda. Svými hlasy ovlivní také to, co přinesou příští zákony nebo jakou podobu bude mít státní rozpočet minimálně na příští rok. Určovat by to mohli zástupci 31 stran a hnutí, práh dolní komory ale v roli poslanců překročí jen menšina z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení