Zastupitelé města dali trolejbusům přednost před elektrobusy, o kterých město také uvažovalo. Ještě před měsícem se přitom dosti vážně hovořilo o tom, že by Mariánskolázeňské měly v budoucnu vozit po městě moderní elektrobusy. „Tuto tematiku jsme projednávali na minulém zastupitelstvu i v rámci veřejných debat," přiblížil starosta Mariánských Lázní Petr Třešňák s tím, že k budoucnosti městské hromadné dopravy si Mariánky nechaly vypracovat dvě studie. Ta první jednoznačně hovořila ve prospěch elektrobusů. „Po zveřejnění této studie nám přišlo hodně dopisů z dopravních podniků z celé republiky, které sdílely vesměs negativní zkušenosti s provozováním elektrobusů," přiblížil Petr Třešňák. Například v Praze se podle jeho slov elektrobusy nasazují pouze ve špičkách. „Zatímco Mariánské Lázně, které by elektrobusy nahradily celý vozový park, by se potýkaly s řadou technických problémů," uvedl starosta. Podle jeho slov například Berlín nakoupil vysoký počet elektrobusů a uvádí, že má provozní spolehlivost kolem čtyřiceti procent. „To si mohou dovolit velká města, která mají náhradu k dispozici. Nikoli Mariánské Lázně, jež by elektrobusy nahradily celý vozový park, a jakýkoli výpadek by byl na běžném provozu okamžitě znát," uvedl Petr Třešňák s tím, že v případě nefunkčnosti by hrozilo i to, že by se Mariánské Lázně musely vrátit k dieselovým autobusům.

Druhá studie jednoznačně hovořila o tom, že lepší variantou řešení budoucnosti městské dopravy je pořízení trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem, takzvaných parciálních trolejbusů. „Elektrobusy jsou v současné době stále ještě experimentální záležitostí," přiblížil jeden z autorů studie Ondřej Vohradský. Výhodou zachování trolejbusové dopravy bude i to, že Mariánské Lázně nebudou muset stavět napájecí infrastrukturu.

Zastupitelé se nakonec rozhodli zachovat troleje ve městě a požádat o dotace na koupi parciálních trolejbusů z Integrovaného operačního programu. Na zpracování žádosti uvolnilo město tři sta tisíc korun ze svého rozpočtu. Zároveň bude vedení města jednat s Ministerstvem dopravy o možnostech financování obnovy trakčního vedení.

Trolejbusy jezdí po Mariánských Lázních už od počátku padesátých let a za dlouhá léta se staly jednou z atrakcí města.