Na prvně jmenovaném musel klub už podruhé ukončit sezonu, protože vlek neprojde revizí drážních inspektorů. Důvodem je náhradní cesta pro automobily, která protíná trasu vleku i sjezdovky. Jde momentálně o jedinou přístupovou cestu pro vozidla, která se chtějí dostat do lokality Na stráni. V té se minulý rok utrhnul svah a původní cesta směrem od nádraží zůstala uzavřena. Dostanou se po ní jen chodci. Na jak dlouho bude areál Krajka uzavřen, nedokáží zatím odpovědět ani vlekaři ani město. Oprava svahu se chystá.

"V polovině prosince dostaneme projektovou dokumentaci. Náš i drážní projektant s ní souhlasí. Do března příštího roku by mělo proběhnout výběrové řízení na zhotovitele. Pak se po splnění všech zákonných lhůt a pokud vše dobře dopadne, může začít stavět. Předpokládané náklady jsou 14 až 15 milionů korun. Přesná částka vzejde až z výběrového řízení," řekl místostarosta Kraslic Zdeněk Bíba.

Elektrárna Tisová
Sokolov zveřejnil nové ceny tepla. Jsou o polovinu nižší než v Chebu

"Areál Krajka bohužel tuto sezónu zůstane uzavřen. Protože nám pod dopravním lanem vede přístupová komunikace k ulici Na stráni, nejsme schopni zajistit bezpečný provoz lyžařského vleku a dopravy. Z tohoto důvodu jsme neprošli každoročně potřebnou revizí," potvrdil za lyžařský klub Milan Kertész. Náhradní cesta pro auta je v lyžařském areálu Krajka na dobu neurčitou. Respektive do té doby, než se odstraní havarijní stav komunikace Na stráni. Vlekaři tak přijdou nejen o běžné návštěvníky, ale také například o školní lyžařské výcviky. Nutno dodat, že jsou závislí na přírodní sněhové nadílce. Umělým zasněžováním nedisponují. Přestože nejezdí, pronájem platit musí. "Za loňskou sezónu jsme chtěli po městu kompenzace, které jsme vypočítali na 115 tisíc korun, to jsme se drželi hodně při zemi. Dostali jsme 40 tisíc. Nejjednodušší by to bylo vlek rozřezat a dát do sběru, ale to už by tady nebylo vůbec nic," dodal Kertész. Druhý z vleků, Saporo, bude tuto sezonu v provozu. I tam jsou však závislí na přírodním sněhu.

K sesuvu půdy v lokalitě Na stráni došlo v červenci minulého roku. Zastavil nejen vlakovou dopravu do sousedního Německa, ale způsobil i starosti lidem bydlícím za zející dírou v silnici. Podle místních se v silnici začaly objevovat trhliny už na podzim roku 2020. V zimě téhož roku to pod náporem těžkého sněhu začalo ujíždět ještě víc.

Filmaři se vrátili do zaniklé vsi, ve Výškovicích točil Tomáš Mašín Bratry
Filmaři se vrátili do zaniklé vsi, ve Výškovicích točil Tomáš Mašín Bratry

Nastoupila proto firma, která svah zpevňovala textilií. To vydrželo zhruba dva týdny a pak se to celé utrhlo. O příčinách sesuvu se spekuluje a může jich být hned několik. Asi tou nejpravděpodobnější jsou deště spolu se zásahem do vozovky při zpevnění. Další důvodem, o kterém se spekuluje, je vykácení dřevin na svahu. Nepřidalo tomu zřejmě ani zemětřesení, které bývá v Kraslicích časté.