„Lidé se vracejí na koleje. Vlaky jsou moderní a turisté i návštěvníci kraje je využívají," uvedl krajský náměstek Jakub Pánik (ČSSD). Podle něj zůstane počet linek v regionu téměř nezměněn. „Z několika stovek linek úpravy čekají pouze osm. Podporu i příští rok získá nová přeshraniční linka z Chebu do německého Hofu nebo linka Loket-Horní Slavkov. Částka na dopravní obslužnost by se oproti letošnímu roku měla zvyšovat pouze o inflaci," uvedl Pánik. Letos dal kraj na dopravní obslužnost přes 373 milionů korun. Kraj podporuje i linky, které jsou nyní ztrátové. „Konkrétně je to například nová linka Cheb-Aš-Hof. Ale nemůžeme k tomu podle mě přistupovat způsobem teď tam jezdí málo lidí, tak to nebudeme podporovat. Myslím si, že se nám to vrátí v horizontu pěti let a je to správná cesta," dodal náměstek Pánik.

Již nyní se podle náměstka ukazuje, že se investice kraje do železničních linek vyplácí a počet cestujících každoročně stoupá. „Je to důsledek kombinace obnovených tratí a moderních vlaků na úrovni 21. století. Jízda v nich je komfortní," míní náměstek.

Příspěvek na dopravní obslužnost letos Karlovarský kraj zvýšil o osm milionů korun a většina z těchto peněz šla právě na zajištění nové linky z Chebu do Hofu. Celkem 226 milionů dal kraj na zajištění dopravní obslužnosti na železnici, 147 milionů si rozdělili autobusoví dopravci.

České dráhy v kraji denně vypraví na 260 vlaků, autobusy v kraji přepravují cestující po 6,66 milionu kilometrů tras.