Úpravy cen jízdného jsou naštěstí jen mírné. Například za cestu mezi Karlovými Vary a Chebem zaplatíme nově 40 korun místo původních pětatřiceti. Celodenní jízdenka pro Karlovarský kraj podraží o devět korun z původních 150 korun. Ale třeba za cestu z Chebu do Plzně dáme i po změnách jízdních řádů stále 60 korun. Jednou tak dražší bude ale cena za přepravu kola v prvních třech kilometrických pásmech. Z pěti korun se zvyšuje na deset korun.

„O pět korun více za kolo, to by si měly České dráhy ještě rozmyslet. To není zrovna cesta dobrým směrem," kritizoval tuto úpravu náměstek hejtmana Jakub Pánik.

Patrně nejvíce pozornosti je nyní zaměřeno na otevření trati do Německa, která byla sedm desetiletí mimo provoz. A navíc železniční trať Aš Selb letos slavila 150. výročí otevření.

„Úsek mezi Aší a Selbem Plößbergem je dlouhý sedm kilometrů. Z toho dva kilometry jsou na české straně a pět kilometrů na straně německé. Od konce druhé světové války zde osobní doprava provozována nebyla a nákladní skončila v roce 1995," podotkl vedoucí Regionálního obchodního centra Českých drah v Karlových Varech Vladimír Omelka.

Zatímco na české straně bylo potřeba vynaložit na obnovu trati asi 75 milionů korun, na německé zhruba 375 milionů korun. Důvodem bylo to, že část trati byla v Německu rozebraná při stavbě obchvatu.

Kromě samotného spojení z Aše a Chebu do Selbu České dráhy dopravu doplní i spoji, které pojedou ze zastávky Aš do zastávky Aš-město.

Další změnou od nového jízdního řádu bude posílení spoje z Mariánských Lázní přes Plzeň do Prahy. Tady zatím jezdí rychlovlak Pendolino, ale jeho kapacita nestačí velkému zájmu. Doplní ho proto nový rychlík Berounka, který pojede jen pár minut po pendolinu.

Úpravy se dotknou i spojení do Horního Slavkova Kounic obnoveného před několika lety. Vlaky na objednávku Karlovarského kraje pojedou o sobotách a nedělích v období od 30. dubna do 4. září 2016. Pojede přímý ranní vlak z Karlových Varů a odpolední spoj zpět. V úseku Horní Slavkov-Kounice Krásný Jez a zpět pojedou přes den čtyři páry vlaků jako přípoje na a od vlaků dopravce GWTR.

Novinkou pro cestující na trase Karlovy Vary Johangeorgenstadt bude i nasazení moderních vlaků RegioShark, které nahradí staré motoráky.

Z důvodu zkrácení jízdních dob u rychlíků Cheb Ústí nad Labem Praha a zpět se také podstatně zlepší takzvané přípojové vazby v Chebu, zejména přípojů na a od vlaků ze směru na Marktredwitz a Norimberk.

České dráhy vypraví v Karlovarském kraji denně na 260 regionálních osobních vlaků, 11 spěšných vlaků, 28 rychlíků a také deset mezinárodních vlaků na trati Cheb Norimberk.