Jestliže chcete vsadit na jistotu, tak i v letošní hlavní motoristické sezóně můžete jezdit na pneumatikách značky Continental. Vyplývá to z hodnocení techniků německého autoklubu ADAC, kteří posuzovali celkem šestnáct typů letních pneumatik v rozměru 215/55 R17.

V čem pneumatika Continental excelovala

Čtyři z maximálního počtu pěti hvězdiček a celkovou nejlepší výslednou známku 2,0 po vyhodnocení jednotlivých disciplín dostal totiž produkt Continental PremiumContact 7. Produkty tohoto výrobce byly obykle velmi úspěšné i v minulých testech této i jiných organizací.

Ve zkoušené variantě s rychlostním indexem W (do 270 kilometrů v hodině) a nosností 98 (maximální povolené zatížení jedné pneumatiky hmotností 750 kilogramů), jsou pláště z tohoto testu vhodné pro velkou část vozů střední třídy a pro klasická rodinná SUV. Tedy například pro Škodu Octavia, Škodu Passat, Volkswagen Passat, Škodu Karoq, Volkswagen Tiguan a podobně.

Pneumatika německého koncernu Continental v testu naprosto excelovala při zkouškách jízdních vlastností na suchu, když dostala hodnocení 1,6. Druhý nejlepší produkt měl známku 1,8 a všechny ostatní už dostaly 2,1 a horší.

Ještě lépe se ve voze obutém do těchto gum budou cítit řidiči na mokru. Známka 1,7 je v tomto dílčím parametru naprosto nedostižná. Ti, kteří si ji pořídí, by také měli být spokojeni s její výdrží. Podle zkoušek se na ní dá ujet 60 tisíc kilometrů.

Lehkým mínusem je, že se v porovnání s některými dalšími konkurenty nepodílí příliš velkou měrou na snížení spotřeby. A za kvalitu je samozřejmě třeba zaplatit. Proto se v současné době ceny této pneumatiky v uvedené specifikaci v tuzemských internetových obchodech pohybují od tří tisíc korun výše.

Průběh testování pneumatik experty ADAC:

| Video: Youtube

Z hlediska vlivu na spotřebu je naopak šampionem Michelin Primacy 4+. Je to díky nejnižší hodnotě valivého odporu. Ani z hlediska ostatních parametrů není volba pneumatiky od Michelinu špatná. Nadprůměrně schopná je jak na suchu, tak i na mokru a výdrž má stejnou jako výše uvedený německý výrobek. A podobně jako on také stojí.

A překvapením roku se stává…

A teď se dostáváme k třetímu místu v testu. Obsadila ho Kumho Ecsta HS52. V hodnocení jízd na suchu a na mokru je sice horší než Continental, ale lepší než Michelin a všechny další testované pneumatiky. Naprosto skvělé je, že má ze všech zkoumaných produktů nejdelší výdrž 69 300 kilometrů, a že stojí zhruba o tisícikorunu méně než výše uvedené pneu.

Mohla by dostat i dobrou známku za parametr životní prostředí. To díky nízkému valivému odporu. Ovšem zkazila jí to poměrně vysoká hlučnost.

Tato pneumatika byla poslední, která od komisařů ADAC získala čtyřhvězdičkové hodnocení. Všechny další, s výjimkou posledního Vredesteinu Ultrac, který měl jen dvě, si připsaly hvězdy tři.

Další pneumatiky, které stojí za pozornost

Přesto minimálně čtyři další pneumatiky, které obsadily po vyhodnocení testu 4.-7. pozici a shodně výslednou známku 2,6, si zaslouží pozornost motoristické veřejnosti. Jedná se o Dunlop SportMaxx RT 2, Bridgestone Turanza 6, Fulda SportControl 2 a Debica Presto UHP2.


Nahrává se anketa ...

Právě poslední plášť z tohoto výčtu – Debica- což je polská značka začleněná do koncernu Goodyear zaujala slušnými výsledky v jízdě na suchu a na mokru, má průměrnou výdrž i vliv na životní prostředí. Je také poměrně levná, neboť koupit si ji na internetu můžete i za částky lehce pod hranicí dvou tisíc korun.

A které pneumatiky raději nekupovat? No, určitě ty, které mají špatné jízdní vlastnosti. Především proto, že nezajistí dostatečně krátkou brzdnou dráhu.

Jak brzdí Tomket?

V tomto ohledu je nejlepším vodítkem test, který provedl německý specializovaný motoristický magazín AutoBild. Do testu zařadil 56 typů pneumatik v rozměru 205/55 R15 a otestoval jejich brzdnou dráhu na suchu a na mokru. Pak výsledky sečetl a stanovil pořadí.

První místo získala opět pneumatika Continental Premium Contact 7. Dohromady stačilo vozu na těchto pneumatikách k úplnému zastavení 61,2 metru.

Druhému produktu Kumho Ecsta HS52 pak naměřili 61,5 a třetímu Vredestein Ultrac 61,7 metru. Takto vysoké umístění v žebříčku je pro pozorného čtenáře tohoto článku určitě překvapením.

Jak je uvedeno výše, v testu ADACu skončil Vredestein na posledním 16. místě. Jenže, nebylo to vinou nízké úrovně bezpečných jízdních vlastností, avšak v důsledku výsledků v dalších hodnocených parametrech. Především kvůli malé výdrži a vysokému valivému odporu.

Test ukázal, že mezi nejlepšími a nejhoršími pneumatikami je rozdíl v celkové brzdné dráze i více než dvacet metrů. Nejhůře se brzdilo s Triangle AdvanteX TC 101, ale i Double Coin DC 99 a Arivo Premio Arzero s dostaly nebezpečně blízko k hranici 80 metrů.

Do testu byl zařazen také produkt v tuzemsku hodně propagované značky Tomket. Ovšem plášť Tomket Sport skončil v podprůměru na 34. pozici s celkovou brzdnou dráhou 71,9 metrů.

Tyto testy se tentokrát nevěnovaly celoročním pneumatikám, o jejichž pořízení zejména po letošní mírné zimě hodně motoristů uvažuje. Jim se budeme věnovat příště.