Co je koronavirus.Co je koronavirus.Zdroj: Deník"Postní doba začala tím, že Češi vykoupili žrádlo v obchodech," poznamenal sarkasticky v souvislosti s Popeleční středou jeden z českých uživatelů Twitteru Petr Němec, čímž s nadsázkou ilustroval aktuální situaci v českých obchodních centrech i u rozvážkových služeb. 

Rouška is new máslo

Až panické skupování potravin, dezinfekčních prostředků a zdravotnických ústenek působí na jedné straně znepokojivě, na druhé ale dalo opět podnět sarkastickým internetovým vtipálkům a glosátorům, aby popustili uzdu své fantazii. České internetové sociální sítě tak opět zaplavily jízlivé i černohumorné komentáře, vtipy a memy.

Nový druh koronaviru nese označení SARS-CoV-2 a způsobuje chorobu COVID-19.
Lidé bombardují hygieniky dotazy. Z lékáren mizí po rouškách další zboží

Twitterový uživatel Filip Vích například shrnul posledních 12 let vývoje České republiky následovně.

Podobný komentář měl k dané věci i publicista Jan Moláček, působící pro Deník N.

Řada lidí na sociálních sítích začala také "monitorovat" a vtipně komentovat situaci v místních obchodech.

"Žižkovský lid projevuje zdravou rozvahu a nákupní panice podléhá jen málo. Luštěnin, těstovin, konzerv i balené vody je v obchodech dostatek. Jen rum dochází," poznamenal na svém facebookovém profilu například bývalý reportér televize Nova Petr Felix Chudoba.

"Rouška is new máslo," komentoval zase současnou nákupní horečku reklamní a filmový producent Jan Vrtilek.

Co baví také internet:

Za všechno prý mohla Trumpova návštěva hospody v Plasích. Po té nikdo nedokáže rovně ani chodit, natož létat...
Internet zaplavily vtipy na Trumpův oblouk nad Brnem. Jeden je lepší než druhý

Panika je nebezpečnější

Hodně diskutérů však vážně varuje před neopodstatněnou panikou, která může způsobit víc škody než samotná nákaza, která dosud Česko ani nijak nezasáhla.

"Nemám strach z koronaviru. Mám strach z toho, co dokáže hysterie davu," napsal bývalý televizní reportér a současný šéf nových produktů kanálu Livesport Filip Horký, jenž záhy ilustroval své obavy dalším tweetem:

"Panika, která propukla v českých obchodech kvůli koronaviru, je dokonalou ukázkou jevu, kterému se říká sebenaplňující se proroctví. Zároveň ukazuje zranitelnost té naší mediálními sděleními prošpikované doby, ve které nejsou rizikem ani tak události samotné, jako spíše jejich interpretace," upozornil Petr Nutil ze serveru Manipulatori.cz, věnujícího se vyvracení dezinformací.

Ke slovu se dostal i bezmála čtvrt století starý sitcom televize Nova Hospoda
Internet se baví na úkor trojí DPH na pivo. Vtipy vymýšlejí i samotní politici

"Kdybych žil ve Wu-chanu v Číně, bál bych se koronavirové infekce. Protože ale žiju ve střední Evropě a jsem shodou okolností biochemik, co se celý profesionální život zabývá viry, tak se nebojím koronaviru, ale našich reakcí na něj," poznamenal na svém facebookovém profilu Jan Konvalinka, prorektor pro vědeckou činnost Přírodovědecké fakulty katedry biochemie. "Bojím se toho, že mě někde v cizině někdo zavře preventivně do karantény. Bojím se, že moji vyděšení spoluobčané pod vlivem mediální masáže vykoupí základní potraviny a nebude co k večeři. Bojím se, že populističtí politici ve snaze předvést svaly zavřou hranice a pošlou celou Evropu do recese; a hlavně, že se jim ty mimořádné stavy a omezování a atmosféra strachu zalíbí a ty hranice už neotevřou. Lidi, neblbněte. Myjte si ruce, jezte ovoce a zeleninu a nenechte se vystrašit," zakončil Konvalinka.

Jeho příspěvek se stal na sociálních sítí okamžitě masivně šířený, po deseti hodinách od uveřejnění dosáhl více než 6,2 tisíce sdílení, další diskutéři na něj odkazovali na Twitteru.

Koronavirus.Koronavirus.Zdroj: Deník