Po častějším a hlavně kvalitnějším čištění silnice I/6 mezi Novým Sedlem a Kynšperkem nad Ohří volají řidiči, kteří tudy každý den projíždějí. Nelíbí se jim, že se na vozovku dostává hlína ze staveniště. Ta odpadává z nákladních aut vyvážejících zeminu. Za kritiku motoristů se už dokonce postavilo vedení Karlovarského kraje a začalo problém řešit.

„Lidé si mi stěžují, že zeminu napadanou z nákladních aut neodstraní ani kropicí vozy, které komunikaci čistí. Dochází pouze k jejímu naředění a řidiči pak nemají šanci úsek projet s čistým vozem. Obrátil jsem se proto na regionální Ředitelství silnic a dálnic, aby zajistilo podstatně kvalitnější údržbu a čištění silnice,“ vysvětlil hejtman kraje Josef Novotný.

Situace by se měla zlepšit

Záležitostí se zabývalo na začátku prosince i zasedání krajské tripartity. „Myslím, že obyvatelé kraje chápou význam stavby R6 a zatím tolerují opatření, která mohou budování silnice urychlit. Současný stav ale překračuje meze bezpečného provozu,“ dodal hejtman.

Ten také očekává, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako správce této komunikace v co nejkratším termínu společně se stavebními firmami záležitost vyřeší. „Zhotovitele na tuto věc neustále upozorňujeme, a to i během kontrolních dnů. Situace by se nyní měla zlepšit, jelikož některé stavby se budou zazimovávat,“ řekla k tématu tisková mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Redaktoři Deníku se ve středu jeli přesvědčit, zdali někdo vozovku skutečně uklízí. A hned po několika minutách potkali čisticí vůz. „Jezdíme pořád. Hned ráno vyrážíme a pak celý den uklízíme,“ potvrdil jeden z pracovníků. Současně ukázal na zařízení, které dokáže povrch zbavit nečistot. Silnici drhne speciální kotouč osázený umělými štětinami.

Uklízet se musí

A co si o čistotě vozovky myslí sami řidiči? „No, řeknu vám, jezdit po šestce kolem Sokolova je zkouškou trpělivosti. Pořád musím sledovat, co se kolem mě děje, kudy zrovna mám jet a jestli nejedu někam na staveniště. A moje auto? Už ani nevím, jakou mělo původní barvu,“ řekla s nadsázkou jedna z oslovených motoristek. „Já jsem kropicí vůz viděl v akci někdy v pondělí. Vím, že když mrzne, tak to asi není tak jednoduché. Uklízet se ale musí,“ prohlásil další z řidičů.

Stavba čtyřproudové silnice R6 postupně nahrazuje už nevyhovující dvouproudovou komunikaci I/6, jež je hlavní silniční trasou mezi Německem, Karlovarským krajem a Prahou. „V současnosti se jedná o tom, zda bude část silnice vedoucí po mostě přes Ohři u Sokolova na jaře zcela uzavřena, aby mohli stavbaři provést kompletní přestavbu mostní konstrukce,“ sdělila mluvčí kraje Jana Pavlíková. Už nyní je po mostě doprava vedena jen ve směru na Cheb. Zpět využívají řidiči objížďku přes Sokolov.