V provozu bude každý den od 8 do 18 hodin. Pošta Partner bude fungovat společně s infocentrem. Služby pošty se budou průběžně rozšiřovat, aby byl sortiment co nejúplnější.

„Nehledali jsme nic nového, inspirovali jsme se v okolních státech Evropské unie, kde se tento model úspěšně používá. Nikomu to nebudeme vnucovat, pošta Partner může vzniknout pouze po dohodě s místní samosprávou. Předpokládám, že o partnerství s Českou poštou bude zájem, Boží Dar je nejlepším příkladem,“ uvedl generální ředitel České pošty Petr Sedláček.

„V první fázi bychom přivítali zejména spolupráci s obecními úřady. Může to být pro ně nejenom ekonomicky zajímavé, ale především má tento model veškeré předpoklady k tomu, aby se v menších obcích zlepšily služby pro jejich obyvatele. V příštím roce počítáme s otevřením minimálně šedesáti poboček tohoto typu,“ dodal generální ředitel.

Spuštění pošty Partner přivítal také Jan Horník, starosta Božího Daru. „Když v polovině loňského roku Česká pošta ohlásila, že bude v malých obcích rušit pobočky, byl jsem zásadně proti tomu. Ale zároveň mi bylo jasné, že ekonomicky ztrátová místa nemůžou mít v současné době pro poštu jakoukoliv perspektivu,“ konstatoval Horník. „Vím, jak fungují poštovní franšízy v okolních státech, proto jsem přivítal, když s tímto modelem Česká pošta přišla. Jsem rád, že první pošta Partner je otevřená právě u nás. Je ve zrekonstruovaném přízemí radnice, kde máme i nové infocentrum. Boží Dar každoročně navštíví tisíce turistů, kteří ocení kvalitní služby nového centra, stejně tak jako místní obyvatelé,“ ujistil božídarský starosta.

Pošta Partner bude zatím nabízet příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem poštovních poukázek a platebních dokladů SIPO, prodej cenin a povinného sortimentu zboží. Po vyhodnocení pilotního projektu zamýšlí Pošta rozšířit sortiment služeb o výplatu poštovních poukázek a důchodů, vybrané služby Poštovní spořitelny – především bankovní převody a bezkontaktní doručování.

Pracovníci Infocentra na Božím Daru se kvůli těmto službám museli naučit řadu nových věcí. „Nakonec jsme to zvládli. Každopádně určitě vítáme, že se takto rozšířily služby, protože to řadě lidí určitě usnadní život. Myslím, že ani vůbec nevadí, že bude fungovat souběžně infocentrum a pošta,“ konstatovala Iva Králová, vedoucí božídarského infocentra.

„Je velmi dobře, že pošta chce i v budoucnu rozšiřovat služby, které bychom zde mohli lidem nabídnout. V tom vidím opravdu velké plus. Dříve totiž pošta fungovala v podstatně menším rozsahu pracovních hodin. Teď to bude ovšem lepší, lidé budou mít jistotu, že poštu stihnou,“ uzavřel starosta Horník.