Je to každý rok stejné. S blížícím se příchodem Vánoc pracují nervy všem. Obchodníkům i spotřebitelům. Obě strany jsou ve střehu a adventní pohoda jakoby zůstává pouze na televizní obrazovce. Stejně jako u zákazníka, který si místo báječného oběda vychutnal hádku s prodavačkou, u níž musel reklamovat zasmrádlé maso. Neuspěl.

„Maso zakoupila manželka v hypermarketu Interspar. Odvezla nákup domů a uložila do ledničky. Když po několika dnech vakuované maso rozbalila, bytem se nesl otřesný smrad. Přestože jsme měli účtenku, reklamaci nám prodavačka v obchodě vyřídit odmítla. Mlela cosi o špatném uskladnění a naší chybě,” líčil anabázi kvůli zasmrádlému masu zákazník.

Z hypermarketu tedy odjel s nepořízenou a maso skončilo v popelnici.

„Je to nehorázné. S masem jsme přece nic nedělali. Datum spotřeby jsme si ověřili, nic jsme nezanedbali. Zcela evidentně to naše chyba nebyla. Přesto nás de facto z obchodu vyhodila,” dodal nespokojený spotřebitel.

Na naši žádost ochotně celou stížnost prověřovala ředitelka karlovarského hypermarketu Interspar Michaela Thánová. Nevyloučila, že mohlo dojít k chybě, ale s problémem jinak nemohla udělat nic. Proč?

Nespokojený zákazník, který uplatňoval reklamaci, si totiž nenechal vystavit záznam o reklamaci a celou záležitost řešil pouze přes reklamační oddělení.

"Každý spotřebitel, který si stěžuje na zakoupené zboží, by měl trvat na tom, aby s ním problém řešila kompetentní osoba, v tomto případě vedoucí směny. A také si vyžádat písemný zápis o reklamaci, v němž by měly být uvedeny všechny důležité skutečnosti včetně data zakoupeného zboží a další,” vysvětlila ředitelka. Tím se podle ní předejde problémům. Pokud je na vině prodejce, bude vše napraveno, pokud se mýlí zákazník, lze mu vše dokázat. „Zvlášť v této době, kdy jsou obchody plné zákazníků a prodavači se nezastaví,” zdůraznila ředitelka.