K tomu došlo na žádost Národního památkového ústavu v Lokti v polovině května. Magistrát ale protestuje a na ministerstvo zasílá rozklad. Proti nesouhlasu byl pouze náměstek Jiří Klsák (KOA), který se při rozhodování radních, zda se odvolat, zdržel. Most starý bezmála 150 let je před opravou a památková ochrana ji podle radních zkomplikuje a prodraží.

Chebský most je navíc součástí kritizované studie připravovaného Integrovaného dopravního terminálu města, která počítá s jeho rozšířením na čtyřproudovou komunikaci. Přestože i podle náměstka Jiřího Klsáka je historicky cenná pouze spodní část mostu s pilíři, zatímco horní mostovka je z osmdesátých let, jde podle něj o významnou stavbu.

„Nelze ale rozporovat jednu či druhou část mostu. Navíc jeho rekonstrukce je nutná. Jde o hlavní dopravní karlovarskou tepnu, která musí být technicky v pořádku. Náměstek ale také dodal, že stane-li se objekt, který se i nadále využívá, kulturní památkou, neznamená to, že je to brzda případné opravy. Připustil ale, že jde o paradox, protože Karlovy Vary usilují o zařazení na seznam UNESCO.

„Prostor, kde je Chebský most, je ale mimo chráněnou zónu,“ uvedl Klsák. Náměstek Michal Riško (ČSSD) ale upozornil, že za tím není jasné, zda dvouproudová silnice na mostě bude i v budoucnu vyhovovat dopravnímu zatížení. „To ho pak zjednosměrníme?“ naznačil možné úskalí mostu pod památkovou ochranou Riško.