Začít budovat chodník, který by spojoval obydlenou část města se sousední obcí, hodlá ještě v letošním roce chodovská radnice. Odpoví tak na projekt, kdy Mírová přivedla na hranici sokolovského a karlovarského okresu dlážděnou cestu vedoucí podél hlavní silnice. A tam se také oba chodníky střetnou – u železničního přejezdu.

Kdo počítá, že Chodov cestu jednoduše napřímí vedle vozovky, jako to udělala Mírová, ten se mýlí. Podle vedení města by to prý ani nebylo možné. „Po celé pravé straně směrem ven z Chodova chodník stavět nemůžeme. Je tam totiž část soukromých pozemků a hlavně velká terénní nerovnost. Musela by se tam nasypat hromada materiálu, vytvořit opěrná zeď a pak teprve budovat chodník,“ vysvětlil situaci starosta Chodova Josef Hora. Současně poznamenal, že v této části navíc hodlá soukromá firma stavět odhlučňovací zeď pro bytové domy.

A kudy tedy cesta povede? Po levé straně chodník je. Končí ale u výjezdu od čerpací stanice. Právě tady dnes vzniká nové místo pro přecházení, kudy se lidé dostanou na pravou stranu silnice. „Odtud se bude stavět chodník až k problematickému místu u zábradlí. Tam je to příliš úzké a my říkáme, že potřebujeme dostatek místa, abychom se tam při uklízení dostali s technikou. Projektanti tak musí vymyslet, jak tuto část rozšířit a pokračovat až ke kolejím,“ poznamenal jednatel Chodovských technicko–ekologických služeb Rudolf Pocklan.