V karlovarském kraji byly za poslední měsíce postaveny desítky kilometrů nových cyklostezek a další přibývají. Jejich výstavbu podporují nejen samotná města a obce, ale i Karlovarský kraj. O vysokém zájmu o cyklistiku svědčí nejen zaplněné stezky k tomu určené, ale i zcela naplněné cyklobusy. I ty vedení kraje finančně podporuje. „Cyklobusem jedeme asi popáté. Tentokrát opět vyrážíme na Boží Dar,“ uvedl v sobotu Pavel Turek, který se svými dvěma dcerami, dvanáctiletou Luckou a devítiletou Míšou využil krušnohorský cyklobus. „Hodláme dnes urazit asi čtyřicet kilometrů, a to v okolí Božího Daru.

Je to fajn, že cyklobusy existují. Člověka vyvezou na hory, kde je řada příležitostí se projet, a přitom nemusí šlapat do kopce,“ doplnil cyklista. Turkovi měli v sobotu štěstí, že se do autobusu vůbec dostali. O cyklobusy, které vyjíždějí z dolního nádraží po deváté hodině ráno, je totiž opravdu velký zájem. Někteří lidé raději přicházejí dříve, aby byli ve frontě mezi prvními. Nejzásadnější akcí pro lidi holdující kolům je nyní výstavba páteřní cyklostezky podél řeky Ohře. „S penězi na projekt úseku od západních hranic až po Karlovy Vary problémy nejsou, na severovýchodní část zatím finance chybí,“ informoval náměstek hejtmana Kamil Řezníček.

Na páteřní cyklostezku budou napojeny dílčí trasy, které financují města a kraj jim přispěje na projektové dokumentace. „Cheb do projektů investuje konkrétně dvě stě šest tisíc, Sokolov dvě stě sedmdesát pět tisíc, Loket dvě stě padesát a Karlovy Vary tři sta osmdesát sedm tisíc korun,“ upřesnil krajský radní Luboš Orálek. Lokti přispěje kraj pětaosmdesáti procenty, ostatní města dostanou příspěvek po padesáti procentech. Podle Řezníčka už je řada projektů hotová. Karlovy Vary ho zatím nemají. „Řešení cyklostezky v lázeňském městě je totiž velmi složité,“ vysvětlil náměstek Řezníček. Dodal, že na samotnou stavbu bude Karlovarský kraj žádat příspěvek v rámci regionálních operačních programů. „Realizovat se budou až do roku 2016,“ uzavřel Orálek.