Cykloturisté, kteří s oblibou stále častěji využívají síť cyklotras v regionu, mohou už od června vyzkoušet tři nové úseky cyklostezky Ohře. Jedná se o trasy z Chocovic do Kynšperka nad Ohří a průjezd městy Sokolov a Loket. Vybudovat je nechal Karlovarský kraj. Celková délka tří úseků je 13,5 kilometru. Náklady na stavbu dosáhly 133, 9 milionu korun, z toho dotace z ROP Severozápad činí 85 procent celkového rozpočtu projektu, to je 118,4 milionu.

Cyklisté jsou tímto krajským počinem nadšeni, stejně jako rodiče, kteří se jízdy na kole nevzdali ani po narození dítěte. Zakoupili si přívěsný cyklovozík, do něj dítě uložili a mohli vyrazit. Nyní váhají. Podle současných českých předpisů totiž na cyklostezky s přívěsným vozíkem nesmějí. Porušují tak zákon.

„Víme o tom, ale stejně jezdíme. Chceme být s dítětem na čerstvém vzduchu. Oba s manželkou na kolech jezdíme a nevidím důvod, proč bych to měl měnit,“ uvedl Dan z Karlových Varů. Dodal, že je ale připraven na to, že může dostat pokutu. „Mělo by se to vyřešit. Tak proč se cyklostezky za miliony korun budovaly? Abychom se na ně dívali?“ dodal roztrpčeně.

Rodiny s dětmi za cyklovozík navíc nezaplatí málo. Stojí od pěti až do dvaceti tisíc korun. „Buď ať je přestanou prodávat, nebo nám dají jasná pravidla,“ dodal mladý otec.

To je názor i senátora Jana Horníka (Starostové).

„Vnímám to jako problém. My jsme u nás na Božím Daru upravili desítky kilometrů lesních cest tak, aby byly vhodné pro cyklisty. Podle nás nejde o klasickou městskou cyklostezku, proto tam, kde přívěsné vozíky nepřekáží, nevidíme důvod, proč by na ně nesměly vjet. Něco jiného je silnice třetí třídy. To už je diskutabilní,“ uvedl senátor, který je zároveň starostou Božího Daru. V Krušných horách se na těchto doporučených trasách pro cyklisty pohybuje hodně přívěsných vozíků. „Jsou to stovky rodin. Vozíky si navíc mohou i zapůjčit. Musí se to vyřešit,“ zdůraznil senátor.