Ještě v letošním roce se D6 posune opět blíže ke Karlovým Varům. Jak vyplývá z aktuálních informací, dálnice by měla být kompletně zprovozněna za čtyři roky. V současné době je vybírán zhotovitel na úsek Lubenec – Petrohrad. Jak informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Dana Zikešová, daná část je dlouhá  12,1 kilometru a náklady na její realizaci se pohybují kolem 5 miliard korun. „Zprovoznění úseku mezi Lubencem a Petrohradem plánujeme v roce 2026,“ upřeňuje mluvčí Zikešová.

V současnosti se na dálnici spojující hlavní město se západem republiky budují tři části. Všechny se nacházejí na území Středočeského kraje. Jde o přeložku v Krupé o délce 6,5 kilometru, další 9,2 kilometrů dlouhá přeložka se aktuálně staví také u Hořesedel a obchvat v délce 5,2 kilometru budují silničáři kolem Hořoviček. „Přeložka v Krupé bude hotová v srpnu příštího roku, přeložka Hořesedel a obchvat Hořoviček plánujeme zprovoznit v roce 2025,“ pokračuje Zikešová.

Po těchto částech se silničáři konečně soustředí už jen na Karlovarský kraj, respektive úsek mezi Karlovými Vary a Bošovem u Vrbic, protože D6 ve směru od krajského města ke hranicím už roky stojí.

Trasa mezi Karlovými Vary a Bošovem je dlouhá přibližně 30 kilometrů a je rozdělena na čtyři etapy. Dvě z nich se začnou stavět v příštím roce, druhá polovina pak o rok později. „V roce 2024 zahájíme výstavbu dálnice na úseku Žalmanov – Knínice o délce 7 kilometrů, který by měl stát 1,77 miliard korun bez DPH, a také úseku Knínice – Bošov o délce 7,9 kilometru, jehož předpokládané náklady jsou odhadovány přibližně na 3 miliardy korun. Obě části chceme zprovoznit v roce 2027,“ říká mluvčí ŘSD.

V roce 2025 se pak D6 začne ještě více přibližovat k lázeňské metropoli. „V poslední etapě výstavby dálnice D6 se jedná o úsek Olšová Vrata – Žalmanov o délce 7,3 km, kde se pohybujeme na částce kolem 2,5 miliard korun, a o úsek Karlovy Vary – Olšová Vrata dlouhý osm kilometrů, jehož cena má být jen o něco málo vyšší než u části Olšová Vrata a Žalmanov,“ uzavírá Zikešová s tím, že i tyto dvě etapy mají být dokončeny za čtyři roky. Celkové náklady jen na část na území Karlovarska se mají pohybovat kolem 10 miliard korun.