D6 v současné době patří mezi nejvíc rozestavěné dálnice v Česku, aktuálně silničáři budují další tři úseky v celkové délce 26,5 kilometru u Hořesedel, Hořoviček a mezi jesenickou křižovatkou a Lubencem. Nedaleko zmíněné křižovatky se silnicí I/27 Žatec – Plzeň vyrůstá odpočívka u Kolešova, kde vzniknou po obou stranách dálnice parkovací místa pro osobní a nákladní auta a autobusy a čerpací stanice.

close Mapa ukazuje jednotlivé úseky dálnice D6. info Zdroj: se svolením ŘSD zoom_in Mapa ukazuje jednotlivé úseky dálnice D6.

„V příštím roce plánujeme zahájit stavbu prvního Střediska správy a údržby dálnic na D6. A to u Lubence. Předpokládaná hodnota zakázky je 490 milionů bez DPH,“ připomněla mluvčí ŘSD Kamila Zahálková. V budově, která vyroste poblíž tamní mimoúrovňové křižovatky, bude sídlit také oddělení dálniční policie.

Ke zmíněným třem stavěným úsekům by za pár měsíců měla přibýt 7,9 kilometru dlouhá část Bošov – Knínice na hranici Ústeckého a Karlovarského kraje, kde aktuálně běží výběrové řízení na zhotovitele.

Části dálnice u Hořesedel a Hořoviček začnou řidičům sloužit příští rok v září, dvoukilometrový úsek u Lubence na konci roku 2025 a zbylých deset kilometrů mezi jesenickou křižovatkou a Lubencem v roce 2027.

Další úseky na Karlovarsku chce ŘSD rozestavět v letech 2025 a 2026, celá D6 by měla být v provozu v roce 2028 nebo 2029.

Stavby na D6 v přípravě:

Knínice – Bošov, 7,9 km zahájení 2024/2025, zprovoznění 2028
Žalmanov – Knínice, 7 km zahájení 2025, zprovoznění 2028
Olšová Vrata – Žalmanov, 7,3 km zahájení 2026, zprovoznění 2028
Karlovy Vary – Olšová Vrata, 8 km zahájení 2026, zprovoznění 2028