Jenomže zatímco motorkáři jásají, řidiči aut zatínají zuby. Dopravní značka, která vymezuje státní pro motorky, je totiž tak malá, že ji přehlédnou a následuje klasický postup. Botička, příjezd strážníků, pokuta a odjezd.
Pro stání motorek byla záměrně vybrána místa, která jsou poblíž rušných křižovatek, a výjezd zaparkovaných aut tak byl kvůli často zakrytému výhledu složitý. Na první parkovací místa pro motorky jsme měli kladné ohlasy, proto se magistrát rozhodl jim uvolnit další. Navíc motorky zabírají málo místa," vysvětlil novinku Jan Kopál, mluvčí magistrátu. Na dotaz, proč jsou místa pro motocyklisty blokována celoročně, když v zimě motorky nevyjíždějí, uvedl, že dopravní značka na čtyři měsíce neexistuje.
Podle velitele městských strážníků Marcela Vlasáka mají nově vyhrazená místa pro motocykly jednak bezpečnostní aspekt a také byla zřízena kvůli tomu, že tyto stroje nebylo kde zaparkovat a blokovaly i chodníky. „Byl to náš nápad. I motorkáři jsou lidé. Řidiči aut mohou k parkování využít podzemní garáže na náměstí Horákové, nevidím na tom nic tragického. Navíc jsou parkovací místa pro auta v obchodní zóně vyhrazena na krátkodobé stání, maximálně na jednu až dvě hodiny. A to často nerespektují. Pokud se chtějí v centru města zdržet déle, měli by vůz odstavit bokem této frekventované zóny," uvedl velitel Vlasák. A doplnil, že do Karlových Varů přijíždí řada zahraničních motorkářů a i oni tato místa využijí. Jenomže motorkáři o parkovacím pardonu příliš nevědí. „To je fakt? A kde jsou?" ptal se nejprve Vladimír Böhm. Ten nápad sice ocenil, ale na druhou stranu uvedl, že je to populismus. „Jak se to ti zahraniční motorkáři dozvědí? To ne, to je pitomina," uvedl. Na dotaz, zda v zimě s motorkou vyjíždí, se jenom rozesmál.
A řidiči? Ti to považují za diskriminaci. „Motorové vozidlo je jen jedno. My za parkování platit musíme, motorkáři ne. To je na hlavu. A navíc by to mohl magistrát včas oznámit a ne nás pokutovat, když tu miniznačku přehlédneme," kritizovala změnu jedna z řidiček.