Z pandemie koronaviru se vzpamatovávají také Mariánské Lázně. Místní hotely hlásí až osmdesátiprocentní obsazenost. Jsou tam převážně čeští turisté.

K zatraktivnění města a jeho okolí měla pomoci akční letní marketingová kampaň zaměřená na domácí cestovní ruch s názvem Mariánky jsou super. Cílem kampaně je ukázat město nejen tak, jak ho jsou všichni zvyklí tradičně vidět, tedy jako lázně pro cizince, ale také jako místo pro odpočinek. „Po čtyřech měsících intenzivní práce na vývoji a realizaci protikrizové kampaně Mariánky jsou super nám od hotelů začaly přicházet pozitivní zpětné vazby,“ uvedla ředitelka Kulturního a informačního centra Barbora Tintěrová. Projekt ukazuje krásu Slavkovského lesa, představuje nejrůznější možnosti pro aktivní sportovce a nezapomíná ani na bezpočet památek, které mohou turisté navštívit v bezprostředním okolí lázní.

V neposlední řadě lákají Mariánské Lázně na kulturní akce, koncerty nebo festivaly. Zájem ze strany české klientely potvrzuje i ředitel hotelové skupiny Ensana Karel Kalivoda. „Nyní jsou hotely Centrální lázně a Hvězda obsazeny ze sedmdesáti až osmdesáti procent,“ sdělil. Právě z tohoto důvodu skupina v následujících dnech otevře další zařízení.

„Hotel v současné době navštěvují čeští turisté na dvě až tři noci a nejčastěji si rezervují wellness programy,“ řekla ředitelka hotelu Flora v Mariánských Lázních Zuzana Bugyiková. I v hotelu Olympia je podle ředitele Radka Šnajdra obsazenost obdobná.

I když je převážná část hostů česká, najdou se v Mariánských Lázních už i zahraniční návštěvníci. „Němečtí klienti jsou nyní opatrní a přijíždějí na krátkodobé pobyty, podobně jako čeští hosté,“ řekl Radek Šnajdr.

Na Mariánské Lázně neláká jen kampaň Mariánky jsou super, ale například také animační program Coolonáda. Tento program cílí na tuzemské rodiny s dětmi do patnácti let. Zatímco děti se mohou bavit Coolonádou, rodiče si užívají čas pro sebe. Profesionální animátoři v klubu zajišťují program ve dvou až třech blocích pro různé věkové skupiny po celý den.